strobloemen?

• cordiny

ik heb een stuk van de tuin ingezaaid met allerlei plukbloemen. nu komen er bloemen in bloei in verschillende kleuren. die heel hard aan voelen. het bloemetje knispert gewoon als je het aanraakt. zijn dit de zgn strobloemen die je vroeger veel in droogboeketten zag? mijn vraag is als ik ze wil drogen hoe moet dat dan? moet ik ze in water zetten of moet ik ze bij elkaar binden en ze dan aan de lucht laten drogen?

gr.Diny

• paula

Dat zijn inderdaad strobloemen. :) Leuk zijn ze hé? Ik weet helaas niet hoe je ze het beste kunt drogen.

Paula

• cordiny

nou ja dan ben ik toch alvast een stapje verder. ze zijn hardstikke mooi ook vooral die kleuren……..

• Hinke

Je kunt ze het beste als bosjes ophangen op een koele droge plek. Tenminste zo deden we dat vroeger, maar met even googlen vind je vast ook wel wat.

En dat ze nog bestaan:-) Wat heb ik daar vroeger bij de bloemist wat bloemstukjes van gemaakt. Elk bloemetje apart op draad gezet en bakjes en bosjes vol werden er van verkocht:-)

Hinke.

• cordiny

ah dankjewel hinke leuk:) ik ga er zeker bosjes van drogen. ik koop al een paar jaar zaad bij de liddl. . in het voorjaar hebben ze dat dan tijdelijk en het zijn flinke dozen met 100 gram zaad. dus dat is best heel veel.. ze hebben dan ook verschillende mengsels . het is heel leuk om iedere keer weer wat nieuws te zien dat in bloei komt. waaronder heel veel bloemen die ik nooit eerder gezien heb. dus ben je geinteresseerd volgend jaar in april / mei de liddl in de gaten houden.:D.

gr. diny