Geslaagd bij Intratuin en hoe !

• Hibiscus

Ik ben vanochtend al vrij vroeg op de fiets gestapt met de gedachte even bij Hornbach binnen te springen. Ik bleef echter hangen onderweg hangen bij Intratuin, bij de koopjestafel. Alles 50% ! Ik op een holletje naar de ingang en winkelwagen halen !

Uiteindelijk ben ik thuisgekomen (gelukkig temperden mijn vervoersmiddel en mijn man die toevallig belde mijn uitgaves !) met de volgende plantjes voor slechts 18 euro totaal…..

2 Akelei - Aquilegia Vulgaris “Ruby Port” (Kleine plantjes maar veel plezier voor volgend jaar ! Ik heb Akelei in allemaal roze-blauw-paarse tinten dus deze rode is welkom.)

1 Pepermunt - Mentha piperita ‘Senior’. Heeeerlijke geur !!!!

2 Astilbe - Astilbe Japonica “Ellie” (Ook 2 jonge plantjes maar ook volgend jaar veel plezier van !)

2 Kokardebloem - Gaillardia “Oranges and Lemons” (Zooooo vrolijk om te zien. Ik heb de “Kobold” maar dit zijn beauties ! En die naam verdienen ze echt.)

1 Ridderspoor - Delphinuim Grandiflorum (Meestal doen die het niet goed hier maar ik probeer het nog een keer. Deze zou wel eens eerder paars dan blauw kunnen worden van kleur. Even afwachten.)

1 Schildpadbloem - Penstemon “Picotee Red” (Zou een lastige tante zijn. Maar ik heb klei, ik heb zon en ik heb goede afwatering op 1 plekje in de tuin dus ik probeer het gewoon.)

• ann

Nou je bent goed geslaagd zie ik Hibiscus. De Aquilegia Ruby Port had ik dit jaar ook dit is echt een mooie kleur. Wie eventueel hiervan zaden wil kan me een mailtje sturen.

Ann

• paula

Wauw Hibi. Mooie planten heb je gescoord!! Hopelijk heb je er volgens jaar net zoveel plezier van als nu :)

Paula

• elfje

Ann,you've got mail!!

Groetjes,Yvonne/elfje

• carin

Die penstemon heb ik in het voorjaar op de markt gekocht (3 grote planten voor 5 euro, een echt mazzeltje) en ze doen het hier prima. Ik ben een groot liefhebber van penstemon en ik heb dit jaar een border vol met deze planten in verschillende kleuren. Penstemon is geen echt moeilijke plant, mits ze niet tè nat staan en het niet een elfstedenwinter wordt. Ze zijn echter super makkelijk te stekken, dus ik neem voor de zekerheid voor de winter stekken.

De ruby port heb ik vorig jaar gekocht, zocht ik al een tijdje, en heeft mooi gebloeid. Na de bloei verdween hij echter en is niet meer teruggekomen. Gelukkig had ik zaad bewaard en dus heb ik een hele rij nieuwe opgekweekt, die vreemd genoeg dit jaar nog niet hebben gebloeid. Carn

• elfje

Bedankt alvast!

Groetjes,elfje

• Hinke

Altijd leuk Hibi, als je zulke koopjes tegenkomt. Ik had ook Penstemon, met de nadruk op had:-) die vinden het bij mij blijkbaar niet leuk want die waren vorig jaar na het planten al vrij snel weer verdwenen.

Hinke.

• Margriet

Dat klopt wel, Carin. Als je ze vanuit zaad opkweekt kan het even duren, zeker die “soorten”.

Ik ben gek op Akelei, kweek er ook veel. De soorten die ik in 2006 in de zomer zaaide hebben dit jaar voor het eerst allemaal prachtig gebloeid (Ruby Port, Winky Double, Magpie, canadensis, de “gewone” vulgaris gemengd, de geel/oranje, de rood/gele (naam uiteraard even kwijt), de gele, nou ja, noem maar op. In de boeitijd zijn ze onweerstaanbaar. :-)

Mijn favoriet is op dit moment de Winky Double omdat hij de leuke eigenschap heeft dat zijn bloemen rechtop staan en je dus mooi aankijken. Daarbij is de bloem gewoon erg mooi!

Gr. Margriet.

• Margriet

Winky Double Red and White. En precies zoals op de foto. Is zaadvast.

Gr. Margriet.

• Margriet