klinkt niet goed, ik zal je besparen wat er hier in bloei staat, maar ik denk dat je voor dat je naar een tuincentrum sjeest eerst moet kijken wat eraan schort. Ooievaarsbekken moet je na de bloei goed kortwieken (liefst voor de langste dag alhoewel ik t 1,5 week geleden heb gedaan) bewateren en dan krijg je zeker herbloei, geldt ook voor lupine, ridderspoor etc. ik heb zelfs kuiflavendel licht teruggeknipt en toen kwamen er weer nieuwe kuifjes. Het heeft veel met de grond, zon en vocht te maken. Nu traditioneel mesten is zonde van je mest (te laat) wel kan je bijv. met vloeibare mest, van die goedkope flessen bij tuincentrum, je planten iets extra's geven, 1 x pw met gieter wat geven. Wat betreft rozen, heb je zomerbloeiers dan is het nu klaar dode takjes verwijderen en verder met rust laten. Doorbloeiers, uitgebloeide bloemen verwijderen en regelmatig bewateren. Mesten doe je in t najaar. handje koemest bij t aanaarden, voorjaar wederom handje koemest bij iedere roos, voor de 1e bloei rozenmest en dit herhalen na de bloei stoppen met mesten na 1 juli. Op deze manier bloeien doorbloeiers van mei tot aan november! Wat ook goed werkt is kippemest. gedroogde korrel, zeer goedkoop en vol stikstof, ik slinger dit ieder voorjaar door de tuin en als grondverbetering heb ik compost gebruikt. Ik heb een nieuwbouwtuin waar een paar jaar onkruid stond en veel wit zand en rotzooi lag. Vandaar dat ik veel gemest heb en grondverbetering heb toegepast. Mogelijk dat jouw grond wat arm is bij de Welkoop kan je een grondtest laten doen dan weet je waar je aan toe bent. Wat soms ook helpt is het verplaatsen van een plant omdat de zonligging bijv. niet past bij de behoefte van de plant. Als ik lees dat niets het goed doet heb je weinig te verliezen doch veel te winnen. Ik wens je veel succes, laat eens horen wat je resultaat is,
groet
Janet