passiebloem

• Annemarie

Is het mogelijk dat een passiebloem zich gedraagt als een woekeraar onder de grond. In mijn voortuin heb ik een passiebloem en nu zie ik overal scheuten de grond uitschieten. Als ik die nu in een pot zet, is er dan kans dt er bloemen aankomen of zijn dit wilde scheuten die je maar beter kunt verwijderen en weggooien?

H.gr. Annemarie.

• Mike

Pot maar lekker op hoor, - die scheuten zullen tzt net zo lekker bloeien als de moederplant.

Mike

• kitty

Ja hoor Annemarie, Mike heeft gelijk. Bij ons komen op de vreemdste plaatsen op het terras scheuten van de passiebloem omhoog. Die komen van de buurman en gaan dus zeker 6 meter onder de grond. Die ene die de druif in groeit bloeit al en een andere heeft knoppen. Fantastisch!

Kitty

• Annemarie

Oh wat leuk (nou niet die onverwachte stengels door de tuin) maar dat ze nog gaan bloeien ook, kan ik iemand weer een plezier mee doen.

prettig weekend (een zacht regentje is welkom, maar svp geen slagregens o.i.d.).

gr. Annemarie.

• Katinka

Ik heb ook een gratis passiebloem ‘gekregen’, van de buren. Bij de buren bloeide hij niet, dus ze hebben hem er uit getrokken. Nu groeit hij aan mijn kant gewoon verder (zonkant) :). Om daar te komen, moet hij dus ónder een muurtje door kruipen dat 40 cm diep is ingegraven/ingemetseld. Knap hoor :D:D.