kruiden

• Tim Rolfes

Hallo allemaal, ben ik weer te zeuren. Ik heb het idee van bloeiende klimplanten maar opgegeven enzet wel wat Hedera tegen de schutting. Zoek nu nog bloeiende kruiden die er mooi voor kunnen staan, weet iemand iets? Lavendel staat er al en ik zoek iets wat er mooi bij past. Het is wel veengrond, beetje vochtig. De border ligt op het westen en krijgt 3 tot 5 uur per dag volle zon. Groetjes

Tim

• mw.lutetia

je zou aan de gewone salie kunnen denken;die is er ook met een purperen kleur;lavas,maggiplantis groen en wordt vrij hoog-,en en foeniculum,venkelmet heel mooi fijn bronskleurig blad.luut

• jeltje kosters

Beste Tim , het is geen zeuren als je een vraag stelt. Als niemand geen vraag meer durft te stellen, dan kan deze site wel stoppen. Gewoon doen, we leren er allemaal van. Mooie kruiden, wat Luut al schreef, foeniculum bronze, bruin gekleurde venkel, ruikt lekker. Rozemarijn, wintergroen struikje. Marjolein, een bijen en vlinderplant, mooie donker rode bloemen. En wat bij ons nu goed doet een soort knoflook, bollen niet in de grond maar op het uit einde van de steel. Zeer decoratief! succes en groetjes Jeltje

• Margriet

Hou wel even rekening met je grond. Lavendel, Rozemarijn en Salie zijn droogteminners en zonaanbidders. Te natte voeten (vooral in de winter) doet ze de das om.

Gr. Margriet.

• Hibiscus

Ik heb gewone salie (Salvia Officinalis), bieslook en wilde marjolein, evenals gewone munt en nu ook pepermunt. Met muntsoorten moet je even uitkijken. Sommige soorten kunnen erg woekeren. Ik heb er de ruimte voor en zie liever munt woekeren dan zevenblad maar dat ben ik ! ;-)

Maar ook het eerder besproken komkommerkruid kan je zaaien. Ik vind zelf alleen de jonge plantjes mooi. Hoe ouder ze worden hoe meer de stengels gaan liggen…is mijn ervaring.

• Tim Rolfes

Ik zie ook liever munt woekeren dan zevenblad maar mijn tuin is te klein voor woekerplanten. Maar voor de rest hartelijk bedankt voor de tips, volgend voorjaar maar een paar mooie plantjes neerzetten. Groetjes

Tim