in al mijn ijver...

• Olga

Ik heb onlangs een hoop vaste planten gezaaid. Liever gezegd, ik heb belachelijk veel gezaaid.

Maar in al mijn ijver blijk ik zelfs ook een eenjarige te hebben gezaaid! (Dat had ik dus effe niet door)

Nou die vond het best hoor en is prima gekiemd en kan verspeend worden binnenkort.

Het gaat om de Antirrhinum majus “Black Prince”.

Wat zal ik er mee doen? Hij kan in de kas van de winter of op de vensterbank…

Heeft het zin om er verder energie in te steken of kan ik beter het voorjaar opnieuw zaaien?

Met groeten uit de zaaifabriek….

Olga

• Margriet

Plant hem maar gewoon uit. Hij zal misschien nog bloeien, ze groeien erg hard.

Je kunt het zaad ter plekke strooien, het is winterhard en zal in het voorjaar kiemen. (mochten de planten het niet doen).

De A. heeft bij mij afgelopen winter gewoon zachtjes doorgebloeid.

Gr. Margriet.

• paula

Mijn Leeuwebekken zaaien zich zelf maar er zijn planten bij die ik al een jaar of 4 heb. Als het niet hard vriest gedraagt ie zich als een vaste plant.

Paula

• de Haan

Een Antherinum kan wel wat vorst hebben.

Dus gok het er maar op, zou ik wel doen.

• Olga

Dank! Ik ga het er op wagen en plant ze straks uit. Als ik genoeg verspeen kan ik er bovendien ook nog een paar in de kas achterhouden.

In de volle grond zaaien doe ik voorlopig nog niet. Ik moet vanwege het vele onkruid dat opkomt nog heel veel schoffelen.

• wilma c

ik zaai wel eens in het voorjaar maar van zomer zaaien weet ik niks.

Wat is de bedoeling? Als je de plantjes verspeend zet je ze dan weer in potjes en laat je ze daar dan in tot volgend jaar of zet je die in de volle grond??

• paula

De bedoeling is dat de planten dan de grond in gaan. Tenzij ze nog erg klein en kwetsbaar zijn. Dan pot je die apart op en als ze in de tuin terug te vinden zijn :D uitplanten.

Paula

• wilma c

ok..bedankt.

Ik heb een rose japonica gekregen het is een klein teer plantje ik denk dat ik hem voorlopig in een potje laat staan