In welke regio woon je Wilma?
Zal wel net niet in de buurt zijn anders kun je bij wel jacobsladder halen, hij zaait hier zo uit. Ik woon in NH.
Lievevrouwebedstro bloeit in het voorjaar en ook de kniphofia´s die ik heb zijn al lang uitgebloeid.
Ik zou gaan voor de echinacea, de rudbeckia en de japanse anemoon.
Verder bloeit straks nog Leverkruid, de cimicifuga (heet nu geloof ik actea), de aster horizontalis vind ik zelf ook erg leuk( wordt een beetje een klein struikje met kleine bloemtjes over alle takken dus niet zo´n omvallende bos bloemen en ook geen meeldauw).
En hier bloeien nog de margrieten, de monarda´s, phloxen, veronica, rode, roze, paarse en blauwe lobelia´s (de hoog opgaande zijn dat), de Kirengeshoma staat op knappen, een vaste lathyrus, rode en witte persicaria, vaste fuchsia (magelanica), stokrozen, kokardebloem en eindelijk heb ik ook bloemen in mijn agapanthus, joepie! Ben ik zo trots op!
Zo Wilma, een hele lijst (ik werp af en toe een blik op de tuin terwijl ik dit typ en dan zie ik weer iets dat bloeit….).kaardebol bijv, zaait ook zo uit hier, maar wel mooi.
Even Googlen misschien voor de eigenschappen en hoe ze eruit zien en dan kun je gaan shoppen. Maar is er geen kwekerij bij je in de buurt? Is vaak toch een stuk goedkoper dan een tuincentrum….
In ieder geval succes en laat je nog even weten wat het geowrden is?
groetjes,
Carla