Foto's van eigen Hibiscus

• Hibiscus

Ik kreeg de vraag waar de foto's van mijn Hibiscussen bleven. Schaam schaam. ;-)

Bij deze…..

2 overzichtjes

Hibiscus Syriacus. Deze zijn me verkocht als “Oiseaux Bleu” maar ze bleken toch “standaard” te zijn. Daarom niet minder een blikvanger met z'n vijven op een rij ! Ze zijn bijna 2 meter hoog.

Hibiscus Syriacus “Oiseaux Bleu”. Gerkegen van de buurvrouw toen ze ging verhuizen. Ze zei letterlijk “Duik de tuin in en neem maar wat je leuk vindt want de nieuwe bewoners gaan de hele tuin op de schop nemen”. DAT zeg je geen twee keer !

Hibiscus Syriacus “Diana”. Ik heb er twee staan. In 2003 gered van een “afvaltafel” bij de Praxis in Utrecht terwijl mijn auto anwb-gekeurd werd. Ze zijn nog klein maar Hibiscus staat er bekend om dat ze traag groeien als ze jong zijn. Deze 2 dames hadden/hebben alleen tijd en liefde nodig.

Hibiscus Syriacus “Red Heart”. Mijn favoriet. Dit jaar een beetje in de verdrukking vanwege een gele roos die uit de klauwwen groeit.

• cor

inderdaad de red heart is schitterend

de foto's zijn mooi gemaakt

ik heb wel een vraag “kunnen ze in de volle zon”

we zijn momenteel een derde border aan het maken in de voortuin

en heb nog plek zat voor wat nieuws.

• Teuni

Ze staan er allemaal schitterend bij. De witte met het rode hart is inderdaad héél erg mooi.

gr. Teuni

• wilma c

PRACHTIG bloeien ze lang?? Ik vind die witte met rood en de hele witte het aller mooist.

• mw.lutetia

bij mij staat deze al jaren de hele dag in de volle zon;hij doet het prima!luut

• Viola

Bij mij staan er 3 op het zuiden en ze gaan hangen van de massa's bloemen.

Het lijkt of ze elke jaar iets vroeger beginnen te bloeien.

Ik herinner me dat ie begon te bloeien toen ik -na een paar dagen ziekenhuis- weer thuiskwam, 30 juli 1996. Ik beschouwde de 1e bloemen als een welkomstgroet.

Dit jaar kwamen de 1e bloemen al in de 1e week van juli.

Minpuntje vind ik wel de uitgebloeide bloemen onder de struik als hij dicht bij een gazon of een pad staat. Ik heb vanmorgen staan schudden aan een struik en daarna de rommel opgeveegd.

Maar het is wel een prachtig gezicht, die rijk/weelderig bloeiende struiken.

Viola

• janet

prachtige struiken, mooie foto's, dat is nog eens genieten.

groet janet

• kitty

Mooie foto's Hibiscus! En inderdaad de Red Heart is prachtig. Heb zelf de Oiseau Bleu die ook té breeduit gaat hangen van de bloemen. Maar blijven schitterende struiken.

Kitty

• Hinke

Toen ik 4 jaar geleden verhuisde stond er naast het terras een Hibiscus met lila bloemen. Mar zo pal naast het terras vond ik hem absoluut niet mooi, je zag steeds tegen die uitgebloeide bloemen aan en dat stoorde me enorm. En omdat we ook gingen verbouwen stond hij in de weg. ik heb hem in augustus uit gegraven, stuk eraf geknipt en ergens anders ver weg:-):-) in de tuin gezet. Het was bloedheet, maar ja een plant, ook al vind ik hem niet mooi, dood laten gaan is natuurlijk altijd zonde. Dus steeds veel water gegeven. Maar hij verloor al het blad en ik dacht dat wordt niks meer. Ik heb hem maar laten staan zo van dat zie ik dan volgend jaar wel weer. Ondertussen is het een grote struik die nu begint te bloeien en omdat ik er niet meer met mijn neus bovenop zit, is hij best mooi:-):-)

Hinke.

• theo

Ja de Red Heart is ook mijn favoriet, vorig jaar geplant naast de passiebloem.

Nu een supercombinatie naast het terras waar de gasten dagelijks verblijven.

De uitgebloeide passiebloemen ruim ik om de paar dagen op, de hibiscus heeft nog maar weinig (uitgebloeide) bloemen.

Deze week de eerste Red Heart mogen bewonderen. :)

Een blauwe heb ik al jaren, maar die blijft miniscuul klein.

Vind ik niet mooi, dus die mag klein blijven. ;)

Hier de passiebloemfoto van Gert van Frouwk van vorig jaar: