Foto's van eigen Hibiscus

• Hibiscus

Dankjewel Cor.

Je vraag : de hibiscus is een beetje een “trutje” wat zon betreft. Ze heeft het graag warm en vochtig maar niet volle zon. Niet dat ze dood gaat maar het blad wordt wat geler en niet iedereen vindt dat even mooi. Ik heb ze zelf allemnaal in de volle zon staan en ik vind het zelf heel erg meevallen !

Hibi.

• Hibiscus

Dankjewel Wilma C.

Hier bloeien ze vrij lang maar het hangt een beetje van het weer af. Vorig jaar heb ik er 6 weken vol plezier van gehad. Daarna verschuift het evenwicht tussen verwelkte bloemen en bloeiende bloemen meer naar de verwelkte bloemen. Veel mensen vinden ze dan niet meer mooi. Ik pluk regelmatig de verwelkte bloemen er uit en geniet.

Hibi.

• Hibiscus

Moooooooi Theo. Ik weet niet wat het is maar passiebloemen kan ik niet in leven houden. :-( Gelukkig de Hibiscus wel. Jammer dat je eindje van hier woont anders kwam ik die “lelijke” blauwe wel uit je handen nemen. ;-)

• ann

Mooie foto's Hibiscus. Ik heb hier ook een dubbele staan in de volle zon. Voor twee jaar terug stond deze op een plek met wat schaduw en daar bloeide de dubbele niet helemaal open zat wel vol met bloemknoppen maar bleef de helft dicht.De enkele soorten doen het hier ook goed.

Ann

• theo

Als je één keer een goeie passieplant hebt, is is net onkruid.

Errug makkelijke plant, (had ik absoluut niet verwacht) de klimop die ernaast staat aan de noordkant verlies van de passiebloem :D

Wel vééél mest in het plantgat vooraf geven, kruiwagentje of twee.;)

Ik heb juist weer meer moeite met de hibiscus, maar dit jaar beginnen ze goed te gaan.

• Margreet

Hoi Hibiscus,

Mooie foto's van je Hibiscussen. Vooral die Oiseaux Beu en de Red Heart vind ik erg mooi. De eerste heb ik ook en die wordt eindelijk ietsje groter, als ik jou foto's zo zie moet ik hem meer naar achteren gaan plaatsen. Hij heeft nu een plekje middenin.

Verder heb ik nog een roze Hibiscus (die op die blauwe lijkt) waar ik de naam niet meer van weet, hij heeft een dubbele bloem. Ook heel erg mooi!

groetjes Margreet