rhodondendron. knoppen

• mama van een prachtzoon

Deze is supergegroeid en zit nu vol met knoppen weer. Wanneer kunnen deze nog uitkomen en gaan bloeien?

Ze hebben in het voorjaar al in bloei gestaan en ik vroeg het me af dat ze weer opnieuw kunnen gaan bloeien. Ik dacht dat ze alleen in het voorjaar in bloei konden staan.

Kortom, wie weet wat dit kan zijn?

alvast bedankt voor jullie reacties.

• paula

Dat komt door dit rare weer. De plant denkt dat het winter is geweest na die koude weken en begint opnieuw te bloeien. Kans is groot dat je volgend jaar weinig tot geen bloemen krijgt.

Paula

• Tuinprins

De knoppen voor de bloemen van volgend voorjaar zijn nu al duidelijk te zien. Dit is zoals het hoort en is niets bijzonders. Soms zie je bij een rhododendron dat er in de nazomer of herfst een enkele knop opengaat. Het gaat dan echter om maar een paar knoppen en ook dit verschijnsel is niet echt bijzonder.

Gegroet, de tuinprins

• anneke Im

Ik heb hem van het voorjaar terug gesnoeid

en de takken die zijn goed uitgelopen.

Zitten in enkele takken al een bloemknop in.

Anneke

• mama van een prachtzoon

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben ook zo benieuwd wanneer het uitkomt. Het zit vol met knoppen. Ongelofelijk veel. Soms op een tak zelfs 2 knoppen.

• mama van 2 meiden

de mijne heeft dit jaar nog niet gebloeid heb hem dan ook pas in het voorjaar gekocht. hij zou rode bloemen geven maar tot onze verbazing is hij wit!

er zijn nu dus een paar knopjes open kan het gewoon dan een laat bloeier zijn of hoort dit bij deze plant.. ben benieuwd!

• janet

Als de knoppen gesloten zijn zal de rodo niet gaan bloeien dit jaar, staan ze lichtjes open en wat bollig dan kan het zijn dat je alsnog bloei krijgt dit jaar. Ik heb er een die op meerdere tijdstippen bloeit, zij het dat de plant in mei volop bloeit en in maart en juli een paar bloemen geeft. Om de plant te stimuleren draai ik de uitgebloeide knoppen er altijd uit. succes met je plant

• ann

Hier bloeien de Rhododendrons ook volop in mei en als het een warme zomer en nazomer is openen zich vaak nog wel wat bloemen maar nooit de hele bloemtros.

Ik haal ook altijd de uitgebloeide bloemen na de bloei eruit zodat nieuwe scheuten zich kunnen onwikkelen. Hierin komen dan de nieuwe bloemknoppen voor het volgende jaar.

Ann