mijn seringen boompje

• anneke Im

Sinds Dinsdagavond ziet mijn seringenboompje wat een stek is van mijn moeders boom na 20 jaar er zo uit

dit jaar nog mooi gebloeid.

Zondag avond nog gespoten in de voortuin .

heb een takje af geschraapt en is nog helemaal goern van binnen,

de onderste uitloper is nog helemaal groen in blad. denk dat het met de droogte heb te maken

Anneke

• paula

Dat ziet er idd. niet goed uit!! Heb je alleen water gespoten! Of ook een bestrijdings/antionkruidmiddel? Water lijkt me stug, vooral omdat die ene tak er nog prima uitziet.

Paula

• anneke Im

ik gebruik nooit onkruidmiddel .

In het voorjaar vital van ecostyle voor mijn rozen .als de blaadjes beginnen te komen tot de bloemknoppen er zijn .. kalk in Januari/ febr

Maart geef ik organische koemest korrels

die tak is gegroeid op een stam die ik twee jaar geleden gesnoeid had. groet Anneke

• Mike

Lijkt verdacht veel op taksterfte, Anneke. Weinig of niks aan te doen helaas. Komt door een schimmel, die de sapstroom afsluit. Meestal worden alleen de oudere takken aangetast en daar lijkt het bij jou wel op. Erg jammer en ik kan me voorstellen dat je baalt. Twee jaar geleden begon mijn prachtige clerondendrum trichotomum ineens ook af te sterven, in volle bloei, van de een op de andere dag bijna. Die bodemschimmels zijn gemeenerds. Maar ook hier zijn de jonge uitlopers, die uit de grond komen, niet aangetast, dus ik ben de plant nog niet kwijt. Hopelijk is dit bij jou ook het geval…

Mike