Heeft iemand een idee van welke plant dit rose-wit bloemetje is? Dus niet alleen de soort, maar echt de naam?…
Straks geef ik de oplossing.
Kitty
Leuk!, Ik ga er ook een paar in de grond laten zitten (niet oogsten dus).
Vorig jaar heb ik expres de boerenkool, spruitkool en broccoli laten staan en in bloei laten komen. Ik wilde het gewoon eens zien!
Op dit moment heb ik een rode ui staan met een bloem. “Die moet er af hoor! Dat gaat ten koste van de ui!” Niks eraf, een ui minder dan maar, ik wil KIJKEN!
Olga
Andijvie, een chichoreisoort, maakt heel mooie blauwe bloemen.En de bloemen van schorseneren en aardperen zijn ook erg mooi.Aardperen, een heliantsoort, zou je heel goed in een border kunnen zetten.
Heel mooie voorbeelden van groentes als sierplanten kun je zien in de Prionatuinen van Henk Gerritsen en in die boerderijtuinvan de Boschhoeve, in de buurt van Wolfheze.Trouwens, wie een mooie moestuin wil zien, zou sowieso eens naar de Boschhoeve moeten gaan.
Maria
De cichorei, Maria, ken ik uit Frankrijk. Is dat niet die mooie blauwe bloem die tegen de middag “dicht” gaat? Ik wist dat de andijvie daar familie van is.En aardperen hebben we ook wel eens gehad - maar ze bloeiden hier niet zoals we hoopten.
En Olga, ik ga ook meteen een (rode) ui laten staan - leuk is die! En die radijs was gewoon van zo'n bosje uit de winkel.
En nu óp naar de gay-parade! Hier aan het eind van de straat even aan de gracht kijken. Heel aanstekelijk, allemaal vrolijke mensen, muziek en nog steeds zón!
Kitty
Die aardpeer is overigens niet uit te roeien dus wees gewaarschuwd. Ik trek ze er hier bij bosjes tegelijk uit, hij heeft het karakter van een meerkoppige draak die voor elke afgehakte kop drie nieuwe koppen krijgt.
Beter is het om de Helianhtus Lemon Queen te planten. Die blijft tenminste een beetje in de buurt en gaat niet meters wandelen. Ook een opschieter maar goed in toom te houden. En lekker stevig en hoog, leuke bloei. (gaat nu ongeveer beginnen).
Gr. Margriet.
Leuk dat radijsje trouwens! :-)
Dat gaat niet lukken Kitty…..
Althans niet zo eenvoudig als je denkt.
Ik heb mijn rode uien in het voorjaar als pootuitjes geplant. Eentje van de 100 stuks kreeg een bloeistengel. De andere 99 niet. Als de ui uitgegroeid is, (bij mij was dat begin juli) valt het loof om. Dit laat je afsterven en dan kan je de ui oogsten en goed laten drogen, daarna is ie redelijk bewaarbaar.
Waarom deze ene ui in de bloei ging weet ik dus niet. Ik zo dus ook niet weten hoe je dit zo moeten stimuleren.
Olga
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?