passiebloem

• frans

ik heb al een half jaar een passiebloem in mijn tuin,maar waar blijven de bloemen????

• paula

Een half jaar? Dan zou je bloemen mogen verwachten. Maar waar staat ie? Een Passiebloem houdt van warmte, veel zon en niet al te veel mest. Misschien ligt het daar wel aan.

Paula

• christine

ja, dat klopt, toen ik er 2jaar terug één in de schaduw had, werd het een heel zielig stengeltje zonder bloemen, ook vorig jaar kromp hij steeds meer en ging uiteindelijk zelfs dood. Nu in t voorjaar een nieuwe in de zon tegen de schutting en hij is niet te stuiten, tientallen prachtige bloemen, hij klimt zelfs in de boom vd buren, die vinden dat wel leuk, dus hij mag daar blijven, heel apart, blauwe bloemen in de kersenbom!

• janet

Aha, daarom steeds pech met de passiebloem, dat is nou een van de weinige klimmers die bij mij nooit willen, ik heb er al een aantal geplant maar iedere keer weer miezerige stengels en al helemaal geen bloemen. Ik heb veel planten die van mest houden en dat dus ook krijgen. fijn dit forum, ik leer toch iedere keer weer iets nieuws, groet Janet

• Margriet

Ja, klopt. Hier tegen de zuidgevel in de verzengende hitte en in een randje grond dat de naam “grond” haast niet waard is. Doet het uitstekend!

Net als de Ipomoea trouwens, komt ook ek jaar trouw terug en bloeit heerlijk.

• frans

hij staat tegen de schutting,en in de zon.en ik doe er helemaal niks aan dus ook niet bemesten.

• theo

Wat vreemd, bij mij is de passiebloem juist de enige die het wel goed doet en ze heeft 2 kruiwagens mest gekregen.

Iedere dag 20-30 nieuwe bloemen met de hibiscus met het rode hart ernaast is het feest helemaal compleet. :)

En maar complimentjes vangen. :D

Dus, Paula, jouw mestverhaal gaat bij mij niet op.

De passiebloem wint zelfs van de hedera….