Ik zoek de naam van een plant

• alma

Hallo,

Ik heb een plant bij iemand gezien die ik erg mooi vind en die ik graag zou willen hebben, maar ik weet de naam van de plant niet.

Is er hier iemand die mijn kan helpen aan de naam ? ik zou er erg blij mee zijn

Groetjes van Alma

• Martin

Hallo,

Dat is volgens mij de trompetplant (campsis), een goede klimmer met mooie trossen bloemen als trompetjes.

Groetjes Martin

• Tim

Martin heeft gelijk. Het is inderdaad een trompetplant. Had hem zelf ook.

• mw.lutetia

je moet wel bedenken dat het heel veel jaren duurt voordat die gaat bloeien;ik heb hem nu voor het zevende jaar,en hij heeft nog steeds geen knoppen.luut

• fred

Mevr. L., da's niet goed, die planten kunnen heel goed al jong bloeien. 2e jaar na aanplant is wat bloei al mogelijk. Overigens vind ik het een verraderlijke jongen. Hij maakt worteluitlopers die gemakkelijk 15 tot 20 meter vanaf de originele plantplaats uit de grond komen en daar een filiaal opzetten. Soms komt dat goed uit, soms juist niet. Enkele jaren na aanplant begint dat feest. Opletten daarmee dus. Ook in gazon, als dat in de buurt is, kun je jonge uitlopers tegenkomen. Die maai je gewoon mee en hou je daarmee in de hand, maar op andere plekken is het beter om ze vroegtijdig uit te stekene of kort te houden met de schoffel. De Campsis is wel een stuk minder opdringerig dan bijvoorbeeld de Rhus, maar opletten kan geen kwaad.

Fred, overigens wel fan, want mooie plant!

• christine

Het is de trompetklimmer, ik heb hem ook. Hij is idd onverwoestbaar.Zat na 2 jaar al aan de dakgoot en bloeide fantastisch! Moest hem helaas vd muur scheuren, buren waren niet blij ermee (logisch hoor) heb hem helemaal uitgestoken met wortel en al, 3 jaar terug, maart tot mijn schrik stond er ineens(?) een hele scheut tussen mijn mooie sneeuwbal. Nu kan ik hem niet uitsteken , anders sneuvelt de sneeuwbal. ook in brandgang achter de tuin dus, komen scheuten op. Ik trek die er steeds uit anders overwoekert hij de hele buurt. Bovendien heb ik een stuk achterin mijn tuin laten staan en die bloeit nu ook weer uitbundig. we kunnen met de hond er haast niet meer onder door.Maar hij is wel mooi, zo over het dak vd schuur.