RADELOOS!!

  • mtb

    Je kunt het via iemand met een bioresonantie-apparaat uitzoeken wat het is.

    Deze apparaten hebben natuurgeneeskundigen vaak.

    Er zit er een in Boven Smilde; Umtali!

    Succes!

  • Brigitte Verkuijl

    Als je namelijk heb gewerkt in de tuin en met name in contact bent geweest met de bereklauw dan kun je vooral bij zonnig weer erge brandblaren of huidirritatie oplopen. Er word hier elk jaar weer in het voorjaar voor gewaarschuwd…. De haren op de bereklauw zorgen voor die allergie en de sap.

  • Bart van Dam

    Ook ik heb een erge reactie na snoei werkzaamheden in de tuin.

    Voornamelijk heb ik de Hedera die te ver over de grond woekerde terug gesnoeid.

    Met korte broek en t-shirt gewerkt en nu zitten mijn benen en armen onder de rode vlekke, bobbels/puisjes/blaasje de jeuk is enorm.

    Van de huisarts medicatie ontvangen, creme en pillen.

    Kortom de sappen van de gesnoeide Hedera plant is voor de huid in ieder geval niet zo fijn. Mogelijk dat jij ook een Hedera hebt gesnoeit?

    Succes!

  • Helen

    Ik vermoedde al dat het ontstaan is door de Hedera, in mijn tuin is het een en al Hedera, wij zijn nu dan ook erg veel aan het wegsnoeien want die jeuk is overdraaglijk. Er lopen nu allerlei onderzoeken……afwachten dus. Het rare is dat ik bij de Hedera bij mij thuis nergens last van heb?

  • nathalie

    Hey, ik zag net dat u ook Hedera in uw tuintje heeft staan.

    Ik ben zelf allergisch voor hedera en krijg daar ook bultjes door en wat lijkt op een verbrande huid.

    dus misschien dat dat het is.

    U kunt er altijd voor naar de apotheek of eventueel bloed laten prikken voor een allergie test.

    groetjes

  • Florine

    Ik net hetzelfde het rare is het is steeds mij re. Hand mijn actieve hand en +- tot 1/2 van mijn voorarm maar de jeuk op mijn vingers is ‘dood gaan ik zou een stalen borstel nemen om te krabben .het zijn idd zeer kleine bultjes knobbeltjes en het lijkt of er ..in dit relatief harde bolletje water zit het lijkt totaal niet op blaarworminf…ik heb er nl al …door de jeuk probeer je van alles… al met een steriele fijne naald in geprikt ..het is om gek te worden ..nu merk ik dat het niet de eerste keer is en als ik onkruid wied dan is het vrij vaak paardenstaart..ook merk ik dat deze reactie zich ook voordoet als ik tegen de bladeren…stam…of vrucht kom van gourget cavaillon ..kortom die die hele fijne stekeltjes hebben het lijkt soms of er een mini doorn van de cactus in steekt ..denk dat het moeilijk te achterhalen is en dat het gewoon een allergische reactie is op ’een' onkruid …ma weet niet hoe het bij jouw zit maar ik ben ook allergisch aan verschillende andere dingen …miss dat het dan sneller voort dan bij andere “gezonde” mensen …ik neem nu extra rupatall en dat helpt wat en ga morgen cortisone zalf vragen aan mijn huisarts …anders spring ik onder een trein …zooooo erg is de jeuk

  • walter

    Probeer eens groene klei tegen de jeuk! Meestal beter dan al die dure zalfjes tegen de jeuk.

  • Wanda

    Het is alweer honderdduizend jaar geleden dat deze vraag is gesteld naar ik stuit op deze vraag toen ik zelf ging zoeken naar het antwoord op de vraag. Waar u hoogstwaarschijnlijk last van heeft zijn beten van de oogstmijt. Dat zorgt voor bultjes en ontzettende jeuk. Ik heb er ook last van en weet nu eindelijk wat het is.