hibiscus

• marion

Ik heb een prachtige roze hibiscus. Maar wordt te groot voor mijn tuintje. Hoe kan ik hem het beste snoeien?? en tot hoever??

• christine

jaa, dat wilde ik nu net ook op het prikbord zetten !!! Hoe doen we dat, hij moet wel blijven, is prachtig. Graag advies, Christine

• mw.lutetia

is het een vaste struik-hibiscus syriacus-of een kuipplant?luut

• paula

Als het de “buiten” soort is, dan kun je die in het voorjaar drastisch snoeien. Daar kan hij heel goed tegen.

Paula

• christine

Alvast bedankt! Maar moet ik ook takken uit het midden weghalen ofzo?? Het is een tuinstruik, ik heb ook struiken die uit zaad zijn opgekomen, die bloeien ook heel mooi, maakt dat nog wat uit dan??? groetjes Christine.

• paula

Nee hoor, maakt niks uit!! Ja, je kunt ook takken uit het midden weghalen. Zelfs afzagen tot een paar stompjes wordt verdragen, maar,,,, niet nu doen. In het voorjaar als de plant nog net niet uitloopt is de beste tijd.

Paula

• christine

fijn Paula, bedankt, ga het in t voorjaar zeker doen . groeten christine

• paula

Graag gedaan :):)

• Irene

Hallo, ik ben op zoek naar een antwoord op een vraag over mijn buiten Hibiscus en kwam al “googelend” op dit prikbord terrecht.

Ik ben nieuw en weet nog niet precies hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Mijn vraag is deze.

Ik ga binnenkort samen wonen met mijn vriend.

Ik heb een pracht van een Hibiscus in mijn achtertuin staan,te groot om mee te nemen.

Is het mogelijk om deze plant te stekken.Zo ja,hoe?

Bedankt alvast,

Groetjes,Irene