Proefproject

• Hinke

Afgelopen week ben ik gestart met mijn proefproject schelpen/schors:-):-)

Hier een paadje met schelpen. In een ander stuk tuin komt schors maar daar moet ik eerst de paadjes nog ontdoen van zaailingen en woekeraars:-)

Dit paadje wordt zelden over gelopen, ik moet er dus om denken dat ik dat nu wat meer ga doen om te zien hoe dat gaat met de schelpen, hoeveel ik dat inloop en hoe snel ik dat dan eventueel weer bij moet vullen. Op zich vind ik het wel een leuk effect, weer eens iets anders dan snippers:-)

Schors heb ik de extra zware kwaliteit gekocht, dus ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Misschien kom ik er morgen aan toe om dat aan te brengen.

Hinke.

• janet

staat leuk hoor, oogt natuurlijk, veel succes met je schors,

gr Janet

• Mike

Staat wel leuk, die schelpen, maar loopt niet lekker op blote voeten. Net als snippers, trouwens, hoewel die wel wat zachter zijn en niet zo naar aanvoelen aan je voetzolen. Ander nadeel vind ik het mooi houden ervan. Als het waait, en dat doet het nogal vaak, dan ligt er altijd troep op (bladeren e.d.) en dan valt het niet mee, om de boel aan te harken. Dan hark je de schelpen mee en word het gauw wat rommelig en is een groot deel van de schelpen zomaar verdwenen. De laag moet dus behoorlijk dik zijn, wil je het beoogde effect behouden. Mooi is het wel, dus voldoende dik aanbrengen, maar dat heb je, zo te zien, al wel gedaan.

Mike

• Hinke

Dank je Janet.

En Mike, daarom is het ook een proefproject:D:D

Opwaaien van blad etc. had ik op de snippers nooit geen probleem mee, wat erop waait, waait er meestal ook wel weer af. Ik heb de snipperpaadjes tenminste nog nooit aangeharkt. Maar dat kan bij schelpen anders zijn natuurlijk.

En op blote voeten loop ik sowieso nooit!!:-)

Hinke.