Campanula pyramidalis

• Margriet

Wie heeft ervaring met deze Campanula?

Ik heb hem nu 1 jaar in bezit. Hij staat in een pot en wordt goed verzorgd. Hij zou 1,5 meter hoog moeten worden met blauwe bloemen. Ziet er op de foto´s erg leuk uit!

Maar……hij doet niks. Hij blijft gewoon groen en fris, niks mis mee. Maar de hoogte gaat hij niet in en bloeien al helemaal niet. Mooie toef groen blad van ongeveer 20 cm is het nu. Vorig jaar ook al, zo heb ik hem gekocht…..

Hebben jullie deze plant in de tuin en zo ja…….wat moet ik doen?

Gr. Margriet.

• Viola

Ik heb deze plant niet Margriet en weet er ook niks van maar ik vond dit Engelse stukje bij meneer google en heb het woordelijk overgenomen. Misschien heb je er iets aan:

I started a pyramidalis from seed 4yrs ago. The first year was foliage. The 2nd year was foliage again.

It came back a 3rd year and was covered in small white flowers. Well, it came back again in the 4th year and the flowers are blue and much larger.

I am in zone 6 (Ontario) and we get frost.

It is planted against a brick wall in full sun. They probably saved it from the frost.

My question is: how did it change colors?

Waarschijnlijk moet je nog een jaartje geduld hebben en nog even genoegen nemen met foliage without flowers ;-)

Viola

• Margriet

Ah, dank je wel. Het is dus niet vreemd dat hij er even over doet! Gr. Margriet.