Nog steeds een neersagtekort.
En eindelijk water in de sloten.
Heerlijk voor de tuin.
Ik blaas met liefde alles jullie kant uit ! Het is hier warm geweest maar geen seconde droog. De buren riepen : moet jij de planten geen water geven ?! Ik zei : steek maar eens een schepje in de grond. 5 cm onder het oppervlak was alles nog vochtig. Alleen het zaaigoed en kleine grut heeft wat nodig gehad.
Alhoewel, ik zag vanmorgen op het nieuws dat ik niet te hard richting Groningen mag blazen. 1 Tornado is wel genoeg !
Hibi.
Oeps, de groei is eruit, Maria, al bij 50kg.
Vandaag een nieuwe bloem bestoven, een perfecte kruising gemaakt van ideale genen.
Maar we moeten wel twee hittegolven hebben in augustus en september als ik daar dan nog hoog mee kan scoren.
Gelukkig heeft mijn neef Willem Kiewiet wel een stel heel goed groeiende vruchten, voor een nieuwe Amelands record van boven de 312kg!
Volgend jaar heb ik vast meer tijd, energie en geld voor een beter resultaat.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ja het is altijd weer boeiend om te zien hoe wisselend resultaten van vruchtzetting en vruchtgroei kunnen zijn.Vorig jaar waren hier de boomwallen rood gekleurd door de enorme hoeveelheid meidoornbessen.Het waren er zó veel, dat de vogels er zelfs heel veel van hebben laten hangen.En dit jaar: bijna niets.Terwijl de lijsterbessen dit jaar weer veelbeloved zijn .
Succes gewenst met je nieuwe kruising!
Maria
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?