Wat is dit?

• paula

In de tuin van onze zoon stond, toen ze er kwamen wonen 3 jaar geleden, een struik die grote bladeren vormt en ook best hard groeit. Waarschijlijk doorat zij hem elk najaar flink terugsnoeien heeft hij nog niet gebloeid. Alleen al vanwege het grote blad (25 cm. lang 15 cm. breed) vind ik hem erg mooi en zou hem wel willen stekken. Maar wat voor heester is het?

• Tuinprins

Lijkt mij een Magnolia. Doordat de plant ieder jaar wordt terug gesnoeid krijgt hij extra grote bladeren.

Gegroet, de tuinprins

• paula

Dank je Tuinprins. Dan probeer ik het maar niet. Magnolia's en Rhodo's zijn erg moeilijk te stekken.

Paula

• Marian

Mij lijkt het ook een magnolia, en zal dus nooit bloeien als hij elk jaar terug gesnoeid wordt.

• Jan-Willlem

Vermeerderen kan wel maar enkel door afleggen. Buig een scheut naar de grond en graaf een stukje tak in . Zet vast met een gebogen stuk ijerdraad en hou de top boven de grond. Over een jaar zitten er wortels aan.:Z.

Jan-Willem.

• paula

Aangezien de meeste takken laag beginnen is dit inderdaad een goede mogelijkheid, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik ga dat zeker proberen. Dank je Jan-Willem.

Paula