olijfolie op terrasklinkers

• Hibiscus

Weet iemand toevallig hoe je olijfolie van terrasklinkers kan “verwijderen” ? Mijn schoonmoeder heeft een volle fles kapot laten vallen op het terras. Gelukkig is het een grijs terras maar ongelukkig is het aflopend waardoor er lange zichtbare sporen achtergebleven zijn.

Hibi.

• maria

Direct: iets er op strooien waar de olie intrekt, bv. droog zand, kattenbakgrit of een middel dat ze in garages ook gebruiken.

Als de olie al in de steen getrokken is: niets doen, veel zon er op dan verdampt de olie op den duur.

Maria

• veralie

Had ik een tijd geleden ook, niets gedaan, is nu, paar maand later al niets meer van te zien :-)

Veralie

• paula

Klopt!! Ik had een vergelijkbaar probleem; Mijn man had zijn bedrijfsauto op onze oprit gezet en die lekte olie. Daar was na een tijdje niets meer van te zien. Was gelukkig schone olie, anders denk ik dat de roetdeeltjes wél zichtbaar zouden zijn gebleven.

Paula

• janet

je zou een combinatie van zout en citroensap kunnen proberen, dat breekt nl vet af, goed inboenen met warm water. ik gebruik dit altijd in de keuken om zaken te ontvetten, zelfs de frituurpan krijg ik er mee schoon. succes ermee

groet janet

• maria

Dat kun je wel doen op gladde, niet poreuse oppervlakten.Maar als het gaat om poreuse stenen, dringt het zout daar in en heb je kans op lelijke zoutuitslag.

Maria

• janet

ik ging uit van een niet poreuze steen en goed naspoelen met water zodat er geen residu achterblijft,

janet

• Hibiscus

Thanx ! Ik geef het door !

Hibi.