die kevers verschijnen niet in de schemering;het moet echt al lang donker zijn;misschien zou bieslook of knoflook rond de oliijf kunnen helpen;ik heb zo'n vermoeden dat die larven daar niet blij mee zullen zijn.luut
Ik heb gisterenavond de pot waar de boom in staat met een mengsel van imidacloprid besproeid. We hebben in onze kleine stadstuin 3 planten: 2 bamboes en 1 olijf. Die olijf kostte 350,- euro… en uitgerekend in die dure plant zit zo'n kever!
Hopelijk legt hij het loodje van dit middel, alhoewel ik niet zo van de chemische bestrijding ben vind ik het ook zonde als die dure boom straks dood is.
Omdat het hier vanaf 21:00 heel hard is gaan regenen ben ik gaan slapen en heb de kever dus niet gezien.
Joost, er wordt wel gezegd dat Admire een gunstig effect zou hebben op die taxuskever maar dat is niet helemaal waar.
Je kunt het uiteraard proberen maar ga aub elke avond met dat laken aan de slag.
Je olijfboom is echt te kostbaar.
Met de hand wegvangen zodat ze zich niet meer kunnen voortplanten is echt effectiever, zeker als het om 1 boom gaat.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?