onkruid en azijn

• karin

ik heb een heeeeeeele lange stoep naar mn voordeur,en tussen die stoeptegels groeit dus onkruid en gras…nu ben ik niet lui,maar je ziet het gewoon groeien en echt een leuk werkje is het niet.

heel veel mensen in het dorp zie je dus ook gif spuiten op de stoep.

aangezien ik daar dus helemaal geen zinin heb ben ik op zoek naar een alternatief.

nu vertelde mn buuf dat azijn,lees schoonmaakazijn, een goed middel is..

wie heeft hier ervaring mee?

ik heb een stukje gedaan,maar zie tot nu toe nog niets.(ja het heeft natuurlijk ook nog ff geregend)

graag tips!!

• paula

En die regen verdunt de azijn waardoor het zijn werking verliest. Zout helpt ook goed en ook daarvoor zou het een aantal dagen droog (of toch zo goed als) moeten zijn om zijn werk goed te kunnen doen. De vooruitzichten wat het weer betreft zijn niet gunstig. Wachten dus of handmatig verwijderen. B.v. met zo'n staal borstel op een lange steel. Die heb ik van de week gekocht en hij doet z'n werk erg goed. Alleen als je de tegels zó hebt liggen dat je telkens maar 10 of 20 cm. in één keer kunt doen is het wel érg veel werk.

Paula

• N

Ja, zo'n steel met een staalborsteltje eraan werkt prima. Vooral als je het een beetje regelmatig gebruikt. Maar als je korte, verspringende voegen hebt is het wel een gedoe.

Bijhouden dus. En zout en azijn spoelen ook je tuin in en of dat goed is voor je planten…..

Nina

• Margriet

Dan zou ik eerder kokend water kiezen. Dat is volgens mij net zo effectief.

(plant gaat dood, wortels worden niet aangepakt, net als bij bovenstaande oplossingen)

Gr. Margriet.

• Hibiscus

Uh, ik heb er geen ervaring mee maar ik zie wel eens op TV dat ze “branders” gebruiken om het onkruid snel van grote oppervlakten weg te branden.

• harro

ik gooi er wel eens heet water over, en dan met de staalborstel.gaat prima

• paula

Waar het was weet ik niet meer. Maar wij zijn eens een dagje naar een stad geweest en daar was de gemeente bezig met het afbranden van onkruid tussen de tegels met een vrij grote machine (moeten natuurlijk ook erg veel). Ik denk niet dat ze zo'n ding aanschaffen als het niet zou werken.

Paula

• Margreet

Heet water helpt inderdaad ook goed, maar wel voor even. Het onkruid en gras komen daarna zo weer terug, omdat de wortels niet dood zijn…… Balen als je klinkers hebt zoals wij…..

Succes! groetjes Margreet

• N

Branden werkt wel goed. Je moet het wel goed kunnen, voor je het weet heb je een stukje border te pakken. In de loop van de zomer moet je het wel een aantal keren herhalen. Maar dat geldt voor alle methoden. Het beste werkt langdurige droogte, dan groeit het onkruid niet of nauwelijks, maar ja, dan heb je weer een ander probleem D:D:D:

• karin

bedankt voor jullie antwoorden

azijn en zout gaat nu niet lukken met die regen..

heb

net met een staalborstel geprobeert,maar dan blijven de wortels staan…is wel fijn als het even netjes moet zijn..hihi..

ik ga het toch eens proberen met branden of stoom…..

het is een lang pad naast een grasveld,dus kan niet echt snel kwaad denkik….

fijn weekend!