onkruid en azijn

• Piet

beste oplossing is de stenen er uithalen.

Worteldoek op de grond leggen en de stenen weer laggen.

Dan de voegen tussen de stenen net opvullen met zand maar breker zand gebruiken, dit zijn heel fijn gemaakt grind.

Is even werk maar werkt prima

• Marian

Ik wil noooooiiiit meer brekerszand.

Zat bij ons vol met zaadjes van ‘zart gras’ echt elke voeg zit vol. Bijna niet uit te roeien of je moet er met je lip bovenop gaan zitten, want groeit echt snel, zet snel zaad en zaait snel.

• kuuk

Heb in het voorjaar een stuk terras met aangelengde azijn gedaan en tot mijn verbazing nog steeds geen onkruid of werkelijk miniminimaal. De rest van het terras later met zout water en heb dit (veel onkruid was het niet) moeten herhalen.

P.S. De zon komt nog hoor!!!

• Fred

Branden helpt wel, het is alleen ten zeerste aan te bevelen om dit al in een zeer vroeg stadium te doen. Gemm,eentse die dit systeem gebruiken zie je dan ook al vroeg in het voorjaar de eerste ronde doen. Wanneer de onkruiden in het vroege voorjaar net aan de groei gaan hebben ze een teer wortelgestel en als je ze dan met de brander behandelt is de kans heel groot dat je ze kwijt bent. Wanneer je wacht tot het onkruid al groter is, is ook het wortelgestel al flink sterk en uitgegroeid en dan ben je dus alleen het blad aan het vermoorden, die wortel looprt gewoon weer uit.

Fred.

• janet

met de brander lukt wel maar dan moet je de plant niet affikken, maar verhitten. wat betreft het azijn, dit is goed tegen alg en mos, ik heb t in t voorjaar gedaan en tot op heden is mijn bestrating keurig, ook een stuk minder onkruid. de staalborstel wordt ik helemaal gek van, ik heb 8-kantige tegels (is niet grappig).

succes met t onkruid,

janet

• jeltje kosters

Waar ik zeer benieuwd naar ben is na lang durig gebruik met azijn hoe de beplanting staat in de border. Want je maakt de grond steeds zuurder, lijkt me. en daardoor het grondwater. Ik durf het dus nog steeds niet te gebruiken en trek alles handmatig eruit, een pokke klus, ik heb hoofdzakelijk gras en dat groeit zo weer verder, dus regelmatig bij houden. hoor graag jullie bevindingen, gr Jeltje