zoooo verliefd

• Carla de W

Ik heb 5 levende steentje gekocht….op de bloemenmarkt, voor 5 euro samen….

Ik heb ze thuis verpot op een houten dienblad…

Was een hele toestand hoor, eerst met plastic gekleed, toen steentjes opd e bodem, toen zand en dan de plantjes…

En nu kan ik er niet over uit hoe geweldig ik ze vind…

Ik mag het niet meer zeggen van het gezin, die weten het nu wel…

Dus mag ik het even hier zeggen ????

Ik ben zo blij met mijn levende steentjes…..

Iemand misshcien nog een tip voor deze plantjes ?

Ik heb ze gezet in cactuszand, en geef ze elke twee weken wat druppels water, die sprenkel ik om ze heen met mijn hand. En ik heb ook een zakje zaadjes geplant tussen de steentjes….Maar dat was wel lastig, want die zijn zo klein dat ik ze niet kon richten, dus ik vraag me af of ze opkomen en waar ze dan zullen komen…

Het schijnt dat je er geen cactussen tussen kunt zetten… ga ik ook niet doen hoor, maar ben wel benieuwd …

Ik ben zo gek op mijn steentjes…ja, ik heb wle een leven, maar toch…

• Katinka

Ik zit hier te (glim)lachen om je verhaal, ik vind die dingen ook zo leuk (net als kruidje-roer-me-niet)! Ik had ze vroeger altijd, en iedereen dacht dat het een schaaltje steentjes was

. In die tijd liep ik met mijn hoofd naar beneden zo gelijk mogelijke stenen te zoeken voor in de schaal. Leuk hè, om ergens zo enthousiast over te zijn! :). Ik gaf ze water door met een fijne spuitnevel wat water te vernevelen. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
  • Mike

Rustig maar Carla, :)

Levende steentjes zijn erg leuk, vind ik ook. Heb ze al jaren in de kas staan en elk jaar raak ik er weer verliefd op. Soms bloeien ze ook, vooral in een goed warme zomer. Die hebben we dit jaar niet, helaas. Ze zijn vrij makkelijk in de verzorging. Arme cactusgrond is prima. Verder weinig water, ook in de zomer. In de winter liefst helemaal niks. Iets ertussen planten zou ik niet doen. Dat zorgt alleen maar condens en schaduw. Houden ze niet van. Ze willen graag het rijk alleen. Veel licht, liefst ook wat zon en echt weinig water. Wat je doet met je handen is prima, - een paar druppels zo nu en dan, meer hebben ze niet nodig. En in de winter compleet droog, licht en tussen de 5 en 12 graden. Dan heb je er jarenlang plezier van, - net als ik.

Mike

• Carla de W

Oh Gelukkig, ik ben niet de enige….

Jullie hebben ze ook al lang dus, en ze blijven het goed doen….

je leest vaak van mensen die ze maar kort houden. Vanwege de prijs vind ik dat geen probleem, maar het zijn toch levende wezens en die laat ik liever niet dood gaan als het niet hoeft. Dus ik ben geod voorgelicht, weinig water, ze staan op de vensterbank in de keuken, daar schijnt de ochtendzon lekker op. Ik zal wel moeten wennen aan geen water in de winter. Je word een beetje onzeker omdat ze geen teken van droogte kunnen geven, andere planten laten hun blaadjes hangen maar deze kunnen niets laten merken. Maar ja, ze zullen dus niet zo snel indrogen…

Ik ga binnenkort weer naar de bloemenmarkt, bij de kraam met cactussen en steentjes, ga ik weer 5 halen denk ik….

Of ik wacht heel even af of de zaadjes op zullen komen maar daar vertrouw ik nooit zo op….

Bedankt voor jullie reacties !

• Marian

Ik heb er ook nog 2, van 15 jaar oud. Zijn al flinke steentjes geworden, want er komt elk jaar een nieuw steentje uit het oude steentje wat net iets groter is.

Ze staan bij mij ook in de kas en krijgen in de zomer elke 2 weken gewoon met de slang flink wat water.

Ze zijn zo leuk, het rood/beige steentje heeft het zo naar zijn zin, dat er nu al 6 in het potje staan.

• anneke Im

Carla ik heb geen steentjes maar een vraag aan jou ,

Ben jij die ook bij de eerste forum bijeenkomst was bij Lia ?ben een beetje nieuwsgierig ! groet

Anneke

• cowi

2 weken terug hebben wij (mijn man en ik)dit bootje gekocht,en zijn nu de hele dag daar te vinden. Inrichten naar eigen smaak,hier en daar wat verbeteren en natuurlijk varen,door het mooie noordhollandse landschap.

Nu regent het en had ik even tijd om de berichtjes te lezen. Wat ik mij nu afvroeg: wat zijn steentjes?? Nooit van gehoord. Carla heb je geen foto??

De zon breekt nu een beetje door,dus over een uurtje op de fiets (plm.10km.)naar de boot. Heb er zin in.

prettige zondag cowi

• paula

BootJE? Ik vind dit toch echt al een BOOT hoor Cowi. :) Heel veel plezier ermee. Behouden vaart zou ik willen zeggen.

Paula

• Carla de W

Ja, Anneke, dat was ik en jou ken ik ook

Was gezellig he ? In eindhoven was dat toch ?

• Carla de W

Foto's zijn ook makkelijk op internet te vinden, dan ben je sneller dan wanneer ik eens een keer het toetsel heb gepakt en de foto er weer af gehaald heb….

levende steentjes…zo heten ze echt…

zo mooooooi