afgelopen 2 maanden heb ik oa mijn passiebloemen-meer dan 25 soorten-behandeld met plantschoon van ecostyle.wat een ramp.meer dan 7 planten zijn inmiddels zeer dood;een aantal andere is licht tot zeer zwaar beschadigd;vandaag vond ik er weer eentje die na lange tijd van hangen en wurgen het loodje heeft gelegd.natuurlijk heb ik contact met ecostyle opgenomen;hun reactie is tot nu toe zeer onbevredigend.
ik geniet van mijn tuin en in het bijzonder van mijn jonge katjes;uit het nest van 5 heb ik nog een mooi getekend zwart katertje over;al jaren lang wilde ik weer eens een jong rood poesje-vrouwtje-maar aangezien de moederpoes al ruim 9 jaar oud is,zou dit alleen kunnen lukken als ik bij het bestaande nest een jong zou laten onderduiken;vorige week dinsdag vond ik een prachtig rood poesje via internet;het is helemaal geaccepteerd;spelen dat die twee doen,en natuurlijk breken ze de tent binnen en buiten af.
ik heb mijn agapanthus altijd zomer en winter buiten staan;begin juli kwamen de eerste blaadjes boven;die zijn nu zo'n 15 cm hoog;schiet niet echt op.ik laat haar komende week door mijn tuinman uitgraven en in een pot zetten;ze heeft pas eenmaal met een steel gebloeid.
de crinumxpowlii heeft zijn eerste steel met 13 bloemen gehad;vorig jaar had ik 6 stengels met bloemen.
de weigela bloeit voor de tweede keer.
de campsis die nu voor het negende jaar staat,heeft weer geen knoppen gemaakt-tot nu toe-. hebben jullie al jonge egeltjes gezien of gehoord? goede zondag toegewenst!luut