wilde tuin met potten en bakken?

• Eline

Hallo,

Kan ik ook een “wilde” tuin maken met potten en bakken?

Ik ben gek op een tuin vol met klimplanten, bloemen, struiken, bomen etc.

Kan ik dit ook met bakken, potten en kuipen doen?

Ik wil midden in het groen zitten.

Eline

• Katinka

Wat bedoel je precies met een “wilde” tuin?

Er kan veel groeien in potten en bakken. Realiseer je wel dat je elke dag water moet geven, soms twee keer per dag, vooral als je een boom in een pot wilt planten. Veel werk dat elke dag terugkomt… Op mijn dakterras zijn potten en bakken het de enige optie, maar in de tuin heb ik het aantal potten echt ingeperkt. Bomen groeien eigenlijk veel beter in de volle grond. Een pot moet je ook regelmatig bijmesten en in de winter kunnen de wortels van de planten eerder stukvriezen dan in de volle grond.

Hoe groter de bak, hoe makkelijker/beter de planten er in groeien. Een tip: boor ontwateringsgaten zo'n 10 cm van de bodem van de bak, aan de zijkant dus (achterkant), vul die eerste 10 cm met hydrokorrels. Daarop leg je dan anti-worteldoek en dan kun je potgrond gebruiken. Cocospotgrond is het beste geschikt qua gewicht en vochthuishouding: het neemt altijd weer water op, hoe verdroogd het ook is.

Ben je al eens naar de voorbeeldtuinen van Appeltern geweest? Echt een aanrader! Je kunt verschillende stijlen bekijken, er foto's van maken en het nadoen in je eigen tuin onder mijn favoriete motto: beter goed gejat dan slecht bedacht.

Midden in het groen zitten is niet zo moeilijk, een overkapping van betongaas met klimop laten begroeien en je zit midden in en onder het groen :). Daarom mijn eerste vraag wat je precies bedoelt met “wild”.

• Hibiscus

Uh, Eline, had dit niet al een keer gevraagd ?! Niet dat het niet nog een keer mag maar ik dacht even dat ik dubbel zag. :-D

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=60&i=143193&t=143193

Hibi.

• Eline

o ja, dat is waar!

bloos, bloos. Ik zit nu echt met rode wangen.

• Hibiscus

Ik dacht dat aan mijn leeftijd lag. ;-)