nog late bloeiers

• Hibiscus

Ik las dat er een Forsythia weer even aanzet gaf tot bloei. Ik heb wel eens vaker tweede bloesem gehad op de appelbomen. Daar kwamen echter nooit appels van.

Dit jaar sta ik zelf versteld dat de blauwe druifjes alweer 10 centimeter hoog staan. Normaal tonen ze hun kopjes hier pas tegen eind september. En de Viola Labradorica (familie van het Maarts Viooltje) staat weer massaal klaar om te bloeien en dát heb ik nog nooit meegemaakt. Ik moet ook zeggen dat ik ook nog nooit zoveel van die kliene viooltjes gehad heb. Blijkbaar genieten ze uitermate van het huidige weer.

• paula

Dat er geen appels komen van die late bloei is zo raar nog niet want de bestuivers die de appels nodig hebben bloeien niet en vindt er dus ook geen bevruchting plaats.

Paula

• kitty

Ik stik hier ook van die kleine viooltjes Hibiscus! Ik zal eens kijken of ik knopjes zie, zou enig zijn. Het lichtblauwe hondsviooltje zaait zich hier ook geweldig uit. Tot mijn grote vreugde mag ik wel zeggen.

Groeten, Kitty

• Hibiscus

Ik heb 4 jaar geleden 1 plantje gekregen. Nu komen ze overal tevoorschijn. Ze zaaien zich uit maar zijn niet zo opdringerig. Leuk he !

De Labradorica herken je trouwens door zijn donkere blad. En als je met je neus dichtbij komt, zie je dat het hele plantje vanuit de grond op 1 steeltje van enkele centimters groeit. Klein maar dapper !

• ann

Hier komen ze ook in de borders en tussen de bestrating uit. Soms een beetje te veel en haal ze weg maar ze bloeien nu niet bij mij.

Ann