Dag allemaal, ik lees al jaren mee en leer veel van jullie. Maar nu wil ik graag een vraag stellen:
Ik heb een zijtuin die jarenlang min of meer braak heeft gelegen. Ik heb het afgelopen jaar (sinds ik er woon) steeds opnieuw het onkruid weggehaald. Het groeide als kool de afgelopen, natte en toch warme, maanden dus ik bleef bezig. Nu ga ik volgende week aan de slag om iets moois van de zijtuin te maken: ik ben dus voor de laatste keer bezig om de zijtuin helemaal onkruidvrij te maken. Ik wil daarna borders maken en in het midden een gazonnetje aanleggen. Ik wilde eerst gewoon gras zaaien. Maar ja, dan komt het onkruid weer eerder op dan dat het graszaad ontkiemt is.
Dus ik bedacht me vandaag dat graszoden misschien een beter idee zijn. Het sluit de aarde natuurlijk meteen af van het licht en hopelijk houdt het daarna wat onkruid tegen. Al is het maar de helft. Het is echt heel vreselijk nu en de moed zakt me nu al in de schoenen als dit onkruid straks allemaal in mijn grasveldje staat te floreren…
Wat denken jullie? Zou graszoden het onkruid iets belemmeren om op te komen of maakt dat helemaal niet uit? Wat is de beste keuze?