rozendagen Lottum

• janet

Hallo,

ik ben vandaag naar Lottum geweest om eens te kijken op t rozenfestival, bijzonder leuk om te zien wat je allemaal met rozen kunt doen. Ik heb metteen mn slag geslagen bij de rozenkweker daar, auto propvol (heerlijke luchten) met mooie struiken en klimmers. een aanrader voor de liefhebber,

groet Janet

• paula

Helaas hadden we zondag andere verplichtingen, anders waren we elkaar vast tegen gekomen :D

Paula

• kitty

Die propvolle auto spreekt me enorm aan Janet! Haha…altijd hetzelfde hè?

Succes ermee.

Kitty

• carla

En ik las het te laat en daar baalde ik wel een beetje van want de reactries zijn altijd erg positief.

Kun je me mailen bij welke kweker je bent geweest?

Of ook voor de andere prikkers, wie heeft goede ervaringen (en dan namen van) rozenkekwers uit Lottum. Er zijn er zoveel op internet maar ik hoor liever persoonlijke ervaringen.

Alvast bedankt, mijn mailbox staat open.

Carla

• Viola

Wij zijn eind juni naar Lottum geweest. Hebben het Rosarium en tuincentrum Lottum bezocht.

Die laatste heeft ook verschrikkelijk veel rozen. Toen wij er waren was ‘t ’n regenachtige dag en er waren de dagen ervoor veel stortbuien geweest in die omgeving. Dat kwam mij goed uit omdat ik wilde zien hoe de rozen eruitzien na regen. Bij dit tuincentrum heb ik 3 zalmkleurige rozen gekocht.

Bij het Rosarium hebben ze ook heel veel rozen; je kunt er lekker rondstruinen.

Op alle toegangswegen het dorp in staan een soort rozenbogen waar je onderdoor rijd. Leuk ouderwets toeristisch klein dorpje. Je kunt zien dat de sociale controle daar groot is ;-) want alle voortuinen zagen er keurig netjes uit en in elke tuin rozen natuurlijk! Gemoedelijke mensen.

We zijn nog even naar Arcen doorgereden en hebben daar een overheerlijk ijsje gegeten in de hoofdstraat. Daar kun je met mooi weer heerlijk op het terras aan de Maas zitten.

Zowel het Rosarium als het tuincentrum zijn makkelijk te vinden in dit dorpje.

Ze hebben allebei een website. Google maar op Rosarium Lottum en op tuincentrum Lottum.

Viola

• m.kaus

Inderdaad Viola Ik heb daar vorig jaar in het tuincentrum de White Cover roosjes gekocht,die het geweldig hebben gedaan.Bij het Rosarium in het voorjaar een klimroos ,ook super.Ik had ook in de rest van de rozen overal sterreroetdauw ,en die ik in Lottum gekocht had niet. Marian

• janet

ik herinner me dat je dit al eens eerder had gevraagd, sorry voor mij trage reactie maar de dames viola en m.Kaus zijn bij de dezelfde kweker geweest als ik. Echt een aanrader, zo ontzettend veel rozen, vriendelijk personeel en zeer vriendelijke prijzen. Ik heb vorig jaar daar ook mijn kale wortelrozen gekocht via de website van bewuste tuincentrum (staat op de rozenpagina onder tuincentrum van lottum). ik denk wel dat je van tevoren moet bedenken wat je wilt anders zie je door het bos de bomen niet meer. de stamrozen zijn ook geweldig, 1,60 hoog en een sieraad voor je tuin. Alle rozen doen t geweldig, manshoog is geen uitzondering en dat voor rozen die in oktober vorig jaar geplant zijn. Ik heb wel alle rozen ruim geplant en veel met kippemest gestrooid en compost daar mijn tuin nieuw is en ik vreesde dat de grond toch wat arm was. tja valt dus wel mee, alles groeit de pan uit. veel succes met je aankopen dat je er maar veel plezier van mag hebben,

groet Janet

• christine

ben met mijn dochter naar het Rozenfestival in Lottum geweest. We gingen op Maandag 11 Aug., en dachten dat er wel niet veel mensen zouden zijn! Het was gigantisch druk, prachtig weer en héél erg gezelig. Prachtige bloemen, vooral rozen natuurlijk, gezellige orkestjes en leuke kunstwinkeltjes en soort galerietjes, Echt genoten, ver moesten we reizen, maar het was het wel waard.!!