mooie laanboom

• Pieter uit Gelderland

De buurt mag een laan van normale breedte uitrusten met laanbomen. Laan heeft een flauwe bocht en is 300 m lang.

Willen mensen die trots zijn op hun laan vanwege bloei, vorm of herfstkleur of een ander aspect ons een idee aan de hand doen?

Bij voorbaat dank!

• de Haan

Wat vragen,

Staan er huizen en zo ja, hoeveel meter van de weg.

Wat voor soort grond.

Hoe breed is de laan.

Hoeveel verkeer.

Hoeveel ruimte voor de wortels.

• Pieter uit Gelderland

geachte de Haan,

vrijstaande huizen op percelen met breedte van 20 m; zo'n 5 - 7 m van de weg

twee trottoirs van 2.30 m en weg van 5 m breed

zandgrond

woonwijk verkeer

bomen komen in de strook van trottoir te staan

Ben benieuwd!

Pieter

• de Haan

Dus mindere groeiomstandigheden.

• anneke Im

hier zie je op de singels prunissen staan en de andere straat staan lindes en ook zie je hier rode beuken staan .De straten zijn normale breedte

Kastanjes op de singel hier om de hoek ik woon in Schiebroek

ik weet niet waar je woont maar ga eens kijken bij

www.Boomkamp.nlin overijssel.

anders in Boskoop.

Anneke

• kitty

Hier in Amsterdam worden straten opgefleurd met acacia's. Bloeien ook nog leuk in de zomer en ruiken lekker.

Kitty

• Katinka

Ik stem voor liquidambar styraciflua, vanwege de herfstkleur en een mooi grillig silhouet in de winter. Bomen zijn tenslotte toch zo'n beetje vijf van de twaalf maanden kaal.

• carin

Rode of groene zuilbeuken (wel een duur grapje voor de gemeente, zeker geen goedkope boom) zullen in een straat beter voldoen dan gewone beuken èn erg mooi. Ginkgo wordt ook niet al te breed, althans niet erg snel. Persoonlijk vind ik gleditsia triacanthus Sunburst erg mooi, ook geen last van taai blad in de straat en hetzelfde geldt voor de gele robinia ( de al genoemde acacia) robinia pseudacacia Frisia. Koelreuteria's zijn ook erg mooi. Carin

• janet

ik stem voor de plataan, ik woon zelf in een vergelijkbare situatie en de platanen staan er prachtig bij in de gemeente perken. Heb er zelf ook nog twee geplant een meter van de stoep af, mooie volle boom. succes ermee

janet

• Margriet

Magnolia grandiflora is wintergroen, mooi blad en hele grote bloemen die verschijnen van mei tot september.

Hij heeft de naam niet helemaal winterhard te zijn maar dat blijkt in de praktijk reuze mee te vallen.

Let wel op de toevoeging grandiflora, die moet je hebben en niet de andere Magnolia's. In Frankrijk zie je ze regelmatig toegepast in het straatbeeld, prachtig!

Te duur voor de gemeente, dat wel.

Gr. Margriet.