Hallo,
Als ik een plant wil kopen, ga ik altijd zo twijfelen.
Nu zou ik graag tips willen.
Ik zoek een groenblijvende, winterharde, snelgroeiende, lang bloeiende, makkelijke plant.
Hebben jullie tips?
Groet, Roos
een zijden bloemen arrangement van de Xenos… hahhaha
zonder dollen:
Mahonie, maar die groeit langzaam.
Vibernum Tinus.
Vrouwenmantel, komt weer vlot op in het voorjaar, groeit soms weer te hard.
Heide in allerlei verschijningsvormen.
Hebe, ook zo'n taaie plant.
Lavendel
Buxus
Pieris Japonica
Japanse Kwee, die wordt wel kaal, heeft stekels en bloeit opvallend in het voorjaar en van die rare kwee-en in de zomer.
Zo nu hebben jullie gelijk een idee wat bij ons in de voortuin staat.
volgens mij is het idee dat je verschillende planten combineert, met verschillende eigenschappen, zodat er altijd wel wat te kijken valt.
Als de ideale plant bestaat, mag ik er dan een stekkie van ?! ;-)
Maar zonder dollen, ik denk dat je moet terug grijpen naar echte oude bekende planten die al jaaaaaaaren in bijvoorbeeld boerentuinen staan. Vooral in ons klimaat is winterhard én groenblijvend én langbloeiend een echte beperking op het aantal soorten dat je kan aanschaffen. Ik zit, tegen wil en dank want ze horen in de open haard, toch te denken aan coniferen.
Waar ik nieuwsgieirg naar ben….waar komt je vraag vandaan ? Moeilijk kunnen kiezen , dat kent iedereen hier wel. Ik ben van mening dat mijn tuin bepaalt welke planten er staan en niet ik. Ik zal nooit rhondondendrons planten want die hebben wat zuurdere grond nodig terwijl ik op loss/klei werk.
Leuk draadje, trouwens. Ik hoop dat er veel meer antwoorden komen.
Hibi.
Coniferen zijn wel groenblijvend, maar bloeien niet lang en mooi
Er zijn groenblijvende planten, er zijn gemakkelijke planten, er zijn zelfs ook nog redelijk lang bloeiende planten,maar……
Er zijn geen groenblijvende /gemakkelijke /lang bloeiende /planten.
Ik ben ze tenminste nog niet tegengekomen, misschien iemand anders wel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?