Zachte ondergrond speeltoestel

• Claartje

Wie heeft er voor mij tips voor een zachte ondergrond onder een speeltoestel? Onder het toestel zelf komen rubbertegels maar daarom heen wil ik graag een zachte ondergrond creëren voor zodat mijn dochtertje daar lekker kan spelen. Gras is helaas geen optie omdat zowel ik als mijn man geen groene vingers hebben en er dan dus binnen de kortste keren meer onkruid staat dan gras.

Ik hoor graag jullie tips/ ideeen.

Groeten,

Claartje

• veralie

Hoi Claartje,

Als je voldoende maait, heb je echt geen last van onkruid in je speelgazon. En wat is onkruid? Wat is er leuker als klein meisje een ketting te rijgen van madeliefjes?!!! Bij diverse zaadhandelaren zijn mengsels te koop voor een ware bloemenpracht in je grasveld, lijkt mij prachtig (en leuk: af en toe leuke kinderboeketjes op de vaas!), maar als je van strak en netjes houdt natuurlijk niet zo'n goed idee.

Kunstgras misschien ook een optie? Tegenwoordig redelijk natuurgetrouw te koop, hoewel het nou niet echt bijdraagt aan natuurbeleving voor je kind en daar ontbeert het tegenwoordig toch al zo aan, vind ik, dan.

groetjes, VEralie

• Tim

Gewoon geel speelzand? Is het meteen een grote zandbak.

Tim

• mtb

rubberen tegels?

Bij de g***a te koop!

• Katinka

Ik zou ook zeggen speelzand, maar je moet het dan wel inspecteren vóór het spelen omdat katten het ook graag gebruiken op enigszins andere wijze. Kunstgras zou mijn eerste keuze zijn. Ook leuk is grind (worteldoek er onder leggen tegen het onkruid), dus geen split met scherpe kantjes, maar echt grind. Daar spelen kinderen ook mee alsof het zand is. Houtsnippers op worteldoek kan ook, maar dan heb je risico op splinters. Trouwens kinderen fietsen graag een rondje door de tuin, dus bestraten is ook geen gekke optie al is de “natuurlijke” uitstraling wat minder.

• veralie

Houtsnippers: niet doen is mijn vervaring!!! Ben wel eens uren bezig geweest met het verwijderen van splinters uit tere kindervoetjes:-( Drama!

gr Veralie

• Claartje

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik had zelf al gedacht aan houtsnippers maar zie nu dat dat geen goede optie is. Neig zelf het meest naar gras, maar helaas hebben we geen last van madeliefjes ( was het maar zo) maar groeien bij ons de kattenstaarten weelderig en dat is zo'n crime om het er weer uit te krijgen. Misschien is kunstgras dan wel een erg goed alternatief…. Zal mijn gedachten er nog eens over laten gaan.

• de Haan

Bij kunstgras komen de kattestaarten waarschijnlijk doorheen.