balen van de wind

• Mike

Hier is het al de hele dag windkracht 7, soms 8, en tijdens windstoten zelfs meer. Plensbuien tussendoor, het lijkt wel november. Had van alles vastgebonden en gestut met stokken, maar zelfs de stokken zijn hier en daar afgebroken. De straten liggen bezaaid met afgerukte takjes en bladeren, net als het gras in de tuin. Ik baal dus een beetje eigenlijk. Eergisteren was alles nog zo mooi en nu is de boel een beetje verwaaid en verregend. Het is niet anders, maar toch ben ik gewoon woest op de weergoden.

Hopelijk gaat na morgen alles weer wat herstellen, - het is tenslotte nog niet eens midden augustus, dus eigenlijk hoort het volop te zomeren nu. Duidelijk is langzamerhand wel, dat het klimaat wel degelijk aan het veranderen is…

Mike

• Miep

die wind is wel erg. Onze mooie roos op stam is geknakt, Sneewitchen was het geloof ik vol in bloei. En de rozenboog Sympathy is ook uit zijn verband gewaaid. Er lag langs de weg een jonge lijsterbes… geveld door de wind.

en het loopwagentje van ons peutertje werd door de wind door de tuin geblazen.

Dit is de Veluwe????? dacht ik nog, het waait hier doorgaans amper. Nu dus wel.

• Katinka

Ik was vandaag op de veluwe en nam de route door het bos naar huis, daar heb ik wel spijt van gekregen! Afwaaiende takken, eikels, ik geloof dat mijn autodak er een deukje bij heeft hier en daar. Gelukkig niets op de ramen… ik vond het wel spannend want de kinderen zaten achterin! Thuis aangekomen: niets aan de hand hier :?. Dus echt eerlijk verdeeld is het niet met het weer deze zomer!

• ann

Hier in het zuiden valt de wind wel mee. Maar er zijn regelmatige harde buien waar dan de wind wel de kop opsteekt. Stutten van de planten moet ik hier ook wel maar doordat de grond erg nat is worden de stokken door de wind ook weer scheef getrokken. Vooral de Annabelle die hangt iedere keer weer na een bui met de bloembollen op de grond ondanks het stutten met bamboestokken.

Ann

• Marie

Hier aan de kust ( Haarlem ) is wind ook zeer hevig.

Wilde nog even naar de pier om te kijken naar de golven maar de regen hielt me tegen.

Gelukkig ligt mijn tuintje redelijk beschut voor de wind maar die regen is zeker balen.

De regen slaat veel plat.

Hopelijk gaan we nog wel wat mooie dagen krijgen !

Marie

• janet

hallo,

ben “blij” om te horen dat het elders in Nederland dus ook waait, ik dacht dat de polder daar patent op had. Fruit waait uit de bomen, onrijp, grote potten waaien om en de bamboegordijnen op mijn kas, waaien de kas over naar de andere kant, dus regelmatig trapje pakken en de jongens weer de goede kant op slingeren (ergernis). Ook het lawaai, wordt ik helemaal iebel van, het verkeerslawaai van de A6 waait gezellig naar ons toe alsof mijn achterbuurman een snelweg heeft aangelegd. Mn planten doen t eigenlijk niet zo slecht ondanks al die woei maar ik heb alles gestut wat steun nodig heeft. Wel vele manshoge uitlopers van mijn rozen gesnoeid om schade te voorkomen (eigenlijk zonde van de mooie takken maar ja, dat gezwieper met de stekelige jongens richt veel schade aan)

Hopelijk wordt t morgen iets beter, kan ik eindelijk mijn aanwinsten planten (was beetje koopziek na het rozenfestival), mooie klimrozen die nu staan te geuren in mijn tuinhuis nadat ze al tig x waren omgevallen. allemaal windstilte toegewenst, groet Janet

• Hinke

En ik heb geen idee hoe het thuis is, ik vrees dat de stoelen wel in de sloot zullen liggen:-) En ik hoop dat de rozenboog nog staat. Maar heb nog niets van mijn zus gehoord die op het huis past, dus blijkbaar valt het wel mee.

Momenteel zit ik bij Almere dicht bij het Gooimeer en daar wil het ook wel lekker waaien:-):-)

Hinke.

• Margriet

Pfff.

Wat een wind hebben we gehad. Gewoon de hele dag hard. Met slagregens, elke keer zo'n enorme plensbui met onweer.

Gisteravond ging er ineens een catalpa half om. Die staat al minstens 5 jaar vast met een boompaal ernaast. De boompaal knapte gewoon af. We hebben de paal weer dieper geslagen en de boom zo goed en kwaad als het ging weer vastgezet.

Nu lijkt het gelukkig wat rustiger, de zon schijnt. Ik ga zo achter kijken of die wind van vannacht nog schade heeft aangericht. Gister in ieder geval een enorme tak van de planten afgeplukt, kreeg hem amper weggesleept met al dat blad eraan.

Die regen vind ik niet zo erg, die wind mag nu ècht stoppen. Ik krijg er de kriebels van.

Gr. Margriet.

• carin

En ik baal van de regen èn van de wind. Niet zozeer voor de tuin, want het is voornamelijk zuid en westenwind, en daartegen wordt de tuin beschermd door hagen en grote bomen bij de buren. Maar wel omdat ik het huis aan het schilderen ben en dan met name de 18 ramen in de aanbouw die pal op het zuid-westen ligt. Dus het is steeds schilderen tussen de buien door en het er het beste van hopen. Carin

• Hibiscus

Het heeft hier behoorlijk gespookt wat wind betreft. Af en toe een fikse hemel-sluizen-open-bui en dan plotseling stralend alsof ze nooit weg geweest is, staat de zon daar weer. Ik heb gelukkig geen schade. Alleen de zonnebloemen staan nu scheef. Sterkte voor iedereen die “het boeren van de Goden” nog even moeten doorstaan !

Hibi.