Catalpa van slag???

• Brigitte Verkuijl

Heb eens een vraagje over de catalpa vd buren. Die bomen hebben vorig jaar erg mooi gebloeid. Maar wat me op valt met hun 3 bomen en die ene van mij (die op circa 2m afstand staat bij de schutting) is dat die van hun alk jaar alle 3 vreselijk lane scheuten hebben, soms wel 3 meter!!!! En ze hebben ook enorme bladeren, 2 keer zo groot als je hoofdkussen:? Die van mij heeft 1 of 2 van die scheuten, als dat het al is en nooit vd mega bladeren. Waar komt dat door???

En nog een vraag onze catalpa's hebben allen gaten in de bladeren door vraat, welk beestje doet dit. is geen gezicht die grote gaten…

• Katinka

Hoe korter je snoeit, hoe langer de takken en hoe groter de bladeren. Zou dat het kunnen zijn?

• Brigitte Verkuijl

zij knotten idd erg kort en ik laat iets van 5-10 cm over vd takken. Zal dat het zijn dan?

• Katinka

Ik denk het wel. Mijn ouders hadden ook catalpa's en die snoeide ik extreem kort omdat ze zo groot mogelijk moesten uitlopen. Krom maar waar: hoe meer je snoeit, hoe harder het groeit. Je kunt het altijd proberen volgend jaar, maar pas op dat je niet de boom ‘afzaagt’… ik heb dat met eigen ogen een keer mogen aanschouwen, die mensen kwamen mij vragen waarom hij niet meer uitliep ;).