mijn eerste groenten aan het oogsten..
wat ik nu zo ontzettend leuk vind zijn de aubergines.. nooit geweten dat dat zo goed zou gaan in ons kk landje..
de vijgebladpompoen
en de pattison…
bedankt voor jullie leuke reacties!!
ja die pattison (weet eigenlijk niet of je dat zo schrijft,wij noemden het altijd een sateliet.) het is een pompoensoort,met wit vruchtvlees.
je kunt het schillen en bakken,je kunt het uithollen en bakken met van alles en nog wat,en dan weer terugstoppen en even in de oven.mmmm
het heeft wel wat smaaktoevoegingen nodig,heeft van zichzelf niet zo heel veel smaak.
Leuk hoor dat het zo goed lukt allemaal!
Een tikje jaloers ben ik echter wel bij het zien van die mooie aubergines!
Ik had ze namelijk al in januari zelf gezaaid, dat mocht zo vroeg al. In het begin groeiden ze zeer langzaam. Toen kwam er een versnelling en warempel ook bloemen. (effe een trots gevoel gehad…) Maar de aubergines die er aan komen zetten niet door en als ze 5 cm groot zijn, vallen ze er af.
Hééél misschien komt er toch nog eentje!
Ik heb twee soorten, de gewone en een kleinere patio-variant. De gewone staan in de kas en de patio staat …., je zou het niet zeggen … ;-)
Ga je die patison echt opeten? Is dit geen soort die je voor de sier kan laten drogen?
Ach ik mag niet klagen. Ik heb zat groentes, van allerlei soorten, kunnen oogsten. Dit jaar (mijn 2e groentejaar) gelukkig ook bergen tomaten! Ook mijn 2 pompoensoorten doen het goed. Uitgekozen omdat ze niet zouden ranken (ranken is dus ranken maken, weggroeien in lange slierten dus). Maar eentje doet dit absoluut wel!
Olga
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?