Dat verhaal van de belastingdienst snap ik niet goed, Marian. Als ik de bestemming van grond, die ik nu al in eigendom heb (ook wij hebben een weiland bij ons huis dat we in de toekomst bij de tuin willen trekken) en waar ik ook OZB over betaal, wil wijzigen, dan heeft de belastingdienst daar toch niks mee te maken? Zij gaan over de inkomstenbelasting en vermogen en dergelijke en ik heb van die grond geen inkomsten en krijg die ook niet door er bomen te planten. Hooguit zou de gemeente kunnen oordelen dat mijn pand meer waard wordt door een mooiere tuin, maar zelfs dat kun je betwisten, want de grond heeft altijd al bij de woning gehoord.
Het verhaal van Maria over de bestemming klopt wel, maar dat zal ook veelal van de omgeving afhangen of de gemeente je aan de agrarische bestemming houdt. Bovendien, wat is het verschil tussen een weiland zonder bomen en een weiland met hier en daar een mooie boom? Ik geloof dat het in ons geval niet zo'n vaart zal lopen, maar in een beschermd cultuurlandschap zou dat wel eens anders kunnen zijn. Carin