schotel in de tuin..

• Brigitte Verkuijl

Tot groot ongenoegen van ons hebben onze buren, waar we goed bevriend mee zijn, een lelijke schotel aan het huis geplaatst. Niet erg zou je denken, maar wel als het aan de achterkant is en ik er recht tegen aan kijk….. :( Ze hebben het geplaatst op de helft van ons raam met die van hun op de bovenste verdieping. Nou zit daar ongeveer maar 2 m tussen. Dus als ik hte raam van mijn zoontje open doe zie ik direct die lelijke schotel. En al helemaal als ik in de tuin zit,grrrrrrr. Volgens hun kon het niet aan de andere kant geplaatst worden vh raam omdat er een boom op pakweg 25m verder in de weg zit:? Weet iemand hoever een schotel minimaal geplaatst mag worden van de scheiding met ons? Ik weet niet waar ik het kan vinden op google dus vandaar dit beetje tuin (verpest) vraagje maar aan jullie.

• N

Informeer eens na bij de gemeente. Sommige gemeentes hebben daar regels voor opgesteld. Alleen aan de achterkant is het mogelijk vrij om te plaatsen. Ik snap dat je er niet vrolijk van wordt. Nodig ze eens uit in je tuin zodat ze zelf zien hoe het er vanuit jouw tuin uitziet.

Misschien kun je met een strategisch geplaatst boompje het zicht erop wat beperken.

Nina

• jeltje kosters

wat vervelend zo'n situatie, vooral als je ook nog goed bevriend bent. Jammer dat ze eerst geen overleg hebben gepleegd. Wat voor de één niet erg is , vind de ander juist afschuwelijk. Zou ook bij de gemeente informeren en de buren uitnodigen voor een glaasje/ bakkie leut en jouw/jullie kant van het verhaal vertellen. Succes Jeltje

• paula

Hebben ze geen schuurtje of zo achter in de tuin zodat dat ding niet zo opvalt? Een kabeltje er naar toe moet toch geen probleem vormen!!

Paula

• mama van 2 meiden

die boom zal waarschijnlijk in de weg staan mbt tot de sataliet.. tja we hebben zelf een schotel en we kijken erzelf het meeste tegen aan maar kanme voor stellen dat het soms niet altijd een mooi gezicht is.. Maar ja je buurman kan een boom in de tuin zetten die jij niet mooi vind.. Mocht het echt te dicht op je erf zijn dan is het natuurlijk niet goed..

hmm bedenkt net dat wij een speelhuisje hebben geplaatst dicht bij de erf grens..

• dinie

http://satelliet.prikpagina.nl/

stel hier de vraag maar eens dan denk dat je wel antwoord krijgt,een ding weet ik wel als wij ooit zouden verhuizen en wij zouden de schotel niet mee mogen nemen gaat het niet door ,ten eerste heb je veel meer zenders en dan het beeld is veel beter dan via de kabel,kunnen ze hem niet in de tuin op de grond zetten,als er maar geen boom in het zicht zit dan gaat dat goed,en dan zijn er ook nog schotels dat zijn net vensterbakken die kun je onder de vensterbank plaatsen en dan kun je niet zien dat het een schotel is ,misschien zijn die veel duurder maar daar heeft geen mens last van,ik hoop dat jullie er uit komen.groeten dinie

• Marian

Mijn buurvrouw heeft er ook eentje, en die is aan de schoorsteen bevestigt, heeft er niemand last van. Hebben ze geen schoorsteen?

• Brigitte Verkuijl

ik heb net op de site site gekeken van Hengelo en kwam daar een instructielijst van vrom tegen. We hebben pech… er staat niks in over afstanden mbt ons pand……

om ze uit te nodigen voor koffie en er dan over te praten heeft geen zin. De buuf is portugese en heb de broek aan en manlief doet gewoon wat ze zegt. Zij heb zoiets van jammer maar ik wil series kijken uit Portugal. En ze wil niet dat het ding hun in de weg hangt. Moet zeggen dat ze overal makkelijk over denken. Tuin doen ze voor ook nooit waardoor die van mij altijd onder het onkruid zit:( , wat zij nooit weghalen. En er staat al een mooie valse christusdoorn naast de schutting maar niet ver genoeg tegen de muur. Waardoor we tegen die stomme schotel aan kijken,grrrrr. En op ons lessenaarsdak zitten van die slappe schoorstenen en daar kan je niks op aanbrengen. Veel andere buren vonden het ook niet netjes om het zo naast het raam van onze zoon te plaatsen maar helaas.

• maria

Voor dit soort informatie moet je bij de gemeente zijn.Daar kan men je precies vertellen of die schotel daar mag hangen of niet., maar ik geef je niet veel kans.

De ontvangst op zo'n schotel wordt slecht mogelijk als er iets tussen de schotel en de satelliet staat.Dat kan dus een boom zijn, maar zelfs een paar wuivende takjes kunnen voldoende zijn om de ontvangst te storen.De mijne staat tussen struiken, en als het beeld weer eens uitvalt, moet ik er met de snoeischaar op af :) Dus als je een vlaggenmast plaatst tussen de schotel en de satelliet…

Ik kan me overigens goed voorstellen dat je, als je uit een ander land komt, graag zenders uit je eigen land wilt bekijken.En ik zou me in zo'n geval ook niet laten weerhouden door de smaak van de buren!Trouwens, ikzelf ben ook blij met mijn schotel.De nederlandse tv zendt al maandenlang meestal óf sport óf onbenullige programma's uit. Dus ben ik best blij met de duitse zenders die tenminste nog eens iets boeiends uitzenden!

En je moet maar zo denken: alles went!

Maria