hovenier of stratenmaker??

• Arnold

Komend voorjaar willen we onze tuin flink veranderen.

We willen met mooie hardgebakken straatstenen een mooi pad en een terras aanleggen. Daarnaast wat planten enzo. We hebben al een behoorlijk idee qua indeling.

Wat raden jullie aan voor de bestrating? Een hovenier of een stratenmaker? We hebben al behoorlijk idee over de indeling enzo, dus wat dat betreft hebben we niet direct een hovenier nodig.

Alvast bedankt

• paula

Stratenmaker!!! Die doet dit werk elke dag en heeft ervaring. De hovenier doet dat werk ook wel maar “erbij”. De stratenmaker is ook in staat een figuur o.i.d. in het terras te verwerken als je dat zou willen. Ik zou voor de stratenmaker kiezen.

Paula

• Miep

Stratenmaker. Die kan ook meedenken hoe je terras het beste afwatert, welk patroon ruimtelijk en welk verband het sterkste is.

• Marian

Alhoewel hoveniers tegenwoordig all-round zijn, en ook kunnen straten, zou ik ook voor een stratenmaker kiezen, wel een oudere Nederlander, en geen Pool.

Het zal denk ik best wel moeilijk zijn om daar aan te komen, want hier in de omgeving hebben de vakmensen er bijna allemaal de brui aan gegeven omdat hun werk overgenomen is door de Polen. Het straten van tuintjes doen ze er meestal ‘bij’ op zaterdag.

• Miep

google op ‘stratenmaker in Wezep’. je struikelt daar over de Hollandse stenenleggers.

• de Haan

Er zijn genoeg hoveniersbedrijven die ook een stratemaker in dienst heeft.

Die kan gelijk de grond voor de beplanting in orde maken en eventueel de planten in de grond zetten.

Bij een goede hovenier krijg je de adviezen er zo bij