Voor Carin, Dierama pulcherrima

• Margriet

Ha die Carin,

Ik wilde al een tijdje schrijven hoe het toch is afgelopen met die zaden van de Dierama. En op dit moment wilde ik dat ik een foto had geknipt :-). Als ik eraan denk, volgt hij nog.

In ieder geval: Prima! Het zijn al echt mooie stevige plantjes, ze begonnen als een grasspriet en ontwikkelden zich gaandeweg tot een stevige grassige plant die nu ook aan de basis wat breder begint te worden. Ik schat dat ze nu allemaal zo'n cm. of 15 zijn. Ik laat ze nog lekker even groeien. Geduld is cruciaal bij de Dierama.

Nog bedankt voor je zaden! Groeten, Margriet.

• carin

Leuk! Ja, geduld is een schone zaak bij de dierama. Vorig jaar een paar bloemstengels, dit jaar al een stuk of acht. Echt mooie plant. Ik heb trouwens de zaden nog bewaard. Nog interesse? Carin

• Mike

Hoi Carin,

Ook bij mij groeien de zaailingen voorspoedig nu. De eerste maanden na opkomst gebeurde er weinig qua groei en was er wat uitval. Maar inmiddels worden het net als bij Margriet best stevige plantjes. Leuk hoor. Maar ik moet dus nog even geduld hebben voor bloemstengels, - daar ben ik wel achter. Hoe lang duurde dat bij jou?

Als je nog zaden over hebt, ik hou me aanbevolen. Vind het wel een aparte plant en zaaien en opkweken vind ik gewoon leuk. Ze kiemden erg snel en gemakkelijk (op bodemwarmte).

Groetjes,

Mike

• Margriet

Ja, heel graag!

Dan kan ik alvast weer een nieuwe lading zaaien. Duurt toch een jaar of drie eer ze bloeien.

Dank voor je aanbod! Groeten, Margriet.

• carin

Ik zal de zaden wat schonen en weer in een envelopje stoppen jullie kant op. En ja, een jaar of drie duurde het wel voordat hij ging bloeien, misschien was het wel het vierde jaar. Carin.