Iemand verstand ervan? Vorig jaar waren ze niet stuiten en had ik een superoogst. Tot nu toe maar een courgette-je???? Wat doe ik verkeerd? Of zijn 't slechts de weersomstandigheden?? *D Miepje
Ligt grotendeels aan het weer, Miepje. Helaas, pindakaas. Courgettes houden niet van langdurige regenperiodes en somber weer. Dan rotten de vruchtbeginselen gewoon weg. Je kunt proberen het bloemuiteinde van de vrouwelijke vruchtbeginselen weg te halen. Dit wil wel eens helpen tegen verrotting van de hele vrucht. Vreemd genoeg heb ik hier een geweldige oogst dit jaar en weten we bijna niet waarheen met al die courgettes. Trouwens heb ik op het net ergens een geweldig recept gevonden: De courgettes in grove parten snijden en een blok belegen of oude kaas in dikke plakken. Vervolgens de courgette en de kaas om beurten in een satestokje schuiven, in een ovenschaal leggen, met wat olijfolie overgieten, peper uit de molen erover en wat paneermeel, drie kwartier in een oven van 200 graden, - yammie. Zout hoeft niet, want dat zit al in de kaas…
Mike
mijn diepvries zit vol met courgette—-soep—prut—-geblancheerd—–
dwz een enorme oogst dit jaar,ik heb er van nijd een aantal planten al uitgegooid,ze bleven komen!!
zelfs nu hangen er weer een aantal aan,pluk ze nu vrij jong,das veel lekkerder.
dus waarom het bij jou niet goed gelukt is dit jaar snapikniksvan….
vanavond…..een laagje aardappels,een laagje courgettes..een laagje feta..aantal olijven,…parika….en weer herhalen…..slagroom erover en in de overn.
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Bij mij is het ook niet best gegaan met de courgettes. Maar bij mijn buren des te beter. Buiten de kas stond ie te donker. En in de kas begint ie pas nu te groeien…..???
Wel heb ik nog 2 joekels kunnen oogsten. Dat werd dus een heerlijk soepje…
Die mannetjes en vrouwtjes bloemen dat is kenmerkend voor de familie van de courgette., dus ook voor pompoenen en meloenen)
.
Ik heb vorig jaar (met terugwerkende kracht) opgemerkt dat de planten steeds begonnen met mannelijke bloemen.
Suf, suf, ik was er niet op verdacht en dacht, waar blijven die pompoenen? En toen kwamen er ineens bloemen met een klein bultje eronder. De vrouwelijke dus.
Misschien helpt het wel als je, net als bij tomaten mogelijk is, met een kwastje zelf voor bij speelt…
Olga
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?