witte pyramidevormige plant

• Maaike

Ik zag onlangs ergens een erg mooie plant. Het heeft iets weg van een hortensia maar is veel groter. De bloemen zijn wit en hebben een pyramide vorm. Wie kan mij vertellen welke plant dit zou kunnen zijn?

Groeten van Maaike

• jeltje kosters

ik denk aan een pluim hortensia. Die bloeien nu volop, met een schitterende herfstkleur later in het seizoen, gr Jeltje

• Maaike

Hi Jeltje,

Dank voor je snelle reactie. Ik ga direct kijken of deze lijkt op diegene die ik heb gezien. Ze zijn namelijk echt schitterend dus zou ik 'm graag willen hebben.

Groetjes

maaike

• Nina

Ja, of de limelight, lijkt op de annabel maar heeft meer langwerpige bloemen.

Nina

• jeltje kosters

kan ook Nina, ik heb zelf de Lime light staan, doet voor het eerst sinds jaren dit jaar goed. Heeft volgens mij niet die mooie herfstkleur.gr Jeltje

• Nina

Ze worden net als de annabellen mooi groenig. Maaike heeft het niet over een herfstkleur.

Nina

• maria

We noemen ze hier: schapenkophortensia's.

Soms hebben ze reusachtig grote bloemen.

Maria

• Hinke

En soms helemaal niet:D:D

Mijn Lime Light bloeit dit jaar niet, heeft al 2-3 jaar achter elkaar gebloeid maar dit jaar blijkbaar geen zin, ik heb ook nog een andere soort de Hydrangea paniculata ‘Kyushu’, die heeft wel bloemen maar is dit jaar erg klein gebeleven, misschien door de droogte.

Hinke.