bomen

• wim

vraagje:

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:

ik heb in mijn tuin wilde kastanjebomen staan en wil hier wat onder planten.

nu kan ik aan een aantal hulststruiken(bollen) komen ,maar houden die dat vol onder die bomen en daarmee bedoel ik b.v. onder de drup van die bomen of te weinig licht? alvast bedankt.

• Miep

Zou kunnen. Bij mijn ouders staat onder een rijtje kastanjebomen een heg met hulst. Die doen het niet zo erg tof. Dat kan ook zijn,omdat de grond daar ‘veen’ is en de struiken eigenlijk te nat staan en de wortels gaan rotten.

Wat het wel uitstekend doet: Hortensia. Een ouderwetse roze en blauwe.

• Mike

De hortensia's van Miep zijn wel geschikt, hoor, mits voldoende vochtige grond. Hulst zou ik afraden, idd gewoon te weinig zon en te droog, - wat ook wel zou willen misschien is Leysteria formosa, mahonia en kerria japonica. Die doen het hier op droge plekken in vrij veel schaduw onder grotere heesters/bomen ook wel goed.

Mike

• Tim

Mijn ouders hebben ook hulst onder de kastanjes, doet het niet geweldig maar gaat wel goed. Ze staan daar in iets zand/veengrond achtigs. Het voordeel is daar dat je niet zoveel hoeft te snoeien. Groetjes,

Tim

• kuuk

Ook wij hebben twee kastanjebomen en mijn ervaring is inmiddels dat de Aucuba het doet en ook de kornoelje, mahonia, hedera aborences. En in het voorjaar veel bolletjes die het goed doen omdat er toch nog geen blad aan de bomen zit.

Hulst heb ik geen idee van. In ieder geval succes.