Regen?

• Tim

Wel regen, geen regen. Te veel of te weinig. Regen is maar een raar iets, als je het nodig bent is het er niet, ben je het niet nodig komt er veel te veel. Ik dacht vanmorgen eens lekker in de tuin aan de gang te gaan, valt het met bakken uit de hemel. De zonnebloemen drijven weg en de herfstasters verzuipen. HELP. Schoffelen en grasmaaien gaat niet. Ik word er flauw van. Wie heeft er nog meer de regen blues????

Natte groeten,

Tim

• Margriet

Hier is het gewoon lekker zomer vandaag. Geen regen.

Ik had wel de “wind”blues, daar was ik helemaal zat van. :-)

Gr. Margriet.

• harro

ook hier valt het met bakken neer,, had ook lekker ff willen werken in de tuin,, nee dus.jammer maar misschien morgen

• carin

Hier scheen de zon, toen regende het even flink en nu schijnt weer de zon. Het mag van mij best een weekje droog zijn, maar de planten blijven er wel mooi bij, bij al die regen. Carin

• paula

Hier is het nu ook droog maar het heeft de hele ochtend en halve middag geregend. Ben zeiknat geworden want vanochtend vroeg was het mooi weer en ik dacht lekker met de fiets naar mijn moeder te gaan. Heen was het mooi maar na een half uurtje begon het te regenen en het is daarna dus pas 's middags opgehouden. :(

Paula

• Tim

Ik werd vanmorgen om half negen wakker en toen regende het al, het is nu kwart voor zeven en het is nog geen moment droog genoeg geweest om buiten te kunnen zijn. Heb helaas geen regenmeter maar er is hier wel heel veel gevallen.

Zo krijg je wel de regen blues.

Weet iemand nog een mooiweer dans??

Groeten

Tim

• Mike

Hier ook geen drup gezien vandaag. Vanochtend zelfs een tuingroep ontvangen en het was prachtig weer met veel zon en weinig wind. Net nog in de zon gezeten en lekker geborreld bij vrienden in het dorp.

Mike

• luka

Hier gelukkig vandaag ook geen regen gehad. Vanacht wel, en veel ook.

Ik heb een hoop kunnen doen in de tuin vandaag dus was ik extra blij dat het droog bleef. Morgen moet ik werken, maar hoop voor jullie dat het droog zal zijn.

• Marian

Ik word er onderhand ook depresief van, al 3 weken geen dag voorbij dat het regent. Het lijkt hier wel herfst, zo troosteloos. Vanochtend spande wel de kroon, in een half uur stond de tuin blank, de goten liepen over, en vanmiddag was de plas water die tot halverwege de tuin kwam nog niet verdwenen. Het heeft hier werkelijk gespoeld, zo had ik het al lang niet meer gezien.

De planten varen er hier niet meer wel bij, alles verregend, of geknakt, en de rozen rotten al voordat ze open komen.

Zo mooi het voorjaar( tot half juni ) hier was, na die tijd is het altijd herfst geweest met veel wind en regen.

Ik denk er sterk over om alles af te knippen, want het ziet er niet meer uit.

• Margriet

Gek hè, dat het in een klein land toch zo kan verschillen.

Het was hier nou ook niet bepaald zomer, wind en regen, maar teveel……..op een enkele forse wolkbreuk na zou ik het niet eens teveel willen noemen.

Hier aan de kust kijken we de buien vaak na. Ze komen aan, je ziet de donkere wolken en vervolgens trekken ze over en regenen elders leeg. Ik denk dat Mike diezelfde ervaring heeft. Het dreigt en trekt weg, het lijkt wel of we in een stukje wonen waar het niet wìl regenen.

Toen ik een aantal jaren geleden voor mijn werk elke dag door de Velsertunnel moest rijden, viel het me op dat het Noordzeekanaal ook veel buien tegenhoudt. Ik reed vaak van de zon in de bewolking. Heel typisch. Logisch ook wel, maar zo breed is dat Noordzeekanaal nou ook weer niet. :-) En op de terugweg reed ik zo de zon weer in.

Nou ja, Marian, sterkte. De voorspellingen voor de toekomst zijn warmere winters en natte zomers met meer wind. Misschien moeten we met zijn allen maar lekker naar Frankrijk. :-)

Gr. Margriet.