Hoi luut,
Er is zo veel leuks te melden eigenlijk, maar het sombere weer nodigt niet echt uit, om lekker te toetsen in te duiken. Weet ook niet, - noem het maar de nazomerblues. De herfst is al begin augustus begonnen, lijkt het wel. En omdat augustus al zo ver gevorderd is, kan er logischerwijs ook geen echt zomerweer meer komen. Er wordt wel warmer weer verwacht, maar eerst zien, dan geloven.
De opsomming van je aparte kuipplanten klinkt erg interessant. Kan me voorstellen dat je daar van geniet. Heb zelf ook een paar apartelingen, die momenteel erg hun best doen. Bvb de clerodendrum ugandese, de pandorea, asarine, papagaaienbekplant, plumago, tibouchina, de agapanthus ‘Charlotte’ bloeit nog steeds, sinds mei al, en verder een doodgewone gerbera,die ik al ruim tien jaar heb en die elk jaar weer rijk en lang bloeit. Verder ook een nieuweling, de aurajia, groeit als kool en zit vol veelbelovende bloemknoppen.
Wat er in de tuin bloeit is teveel om op te noemen eigenlijk. Zal ik even een poging wagen? Daar gaan we dan: clematis arabella, nog steeds, scabiosa atropurpurea, 12 soorten echinacea, rudbeckia's, solidago, athea ‘Parkfrieden’, lavatera's, cleome in allerlei tinten, passiflora, hibiscus in verschillende kleuren, diverse asters, helianten, kardoen, cosmea's, salvia's in tig soorten, de eerste eupatorium's, helenium, diverse agastache's, verbena's in soorten, lythrium, de laatste hemerocallissen, zinnia, dahlia's, solanum's, strelitzia, strobilanthes, echinops, leuzea, montbretia, acanthus, tig hortensia's, de eerste siergrassen, chelone, vernonia, - en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er bloeit eigenlijk nog heel veel, merk ik nu. Fuchsia's helemaal vergeten, montbrezia's, erigeron, eucomis, persicaria's, - oef, ik hou maar op even, - het is gewoon te veel om op te noemen. Hopelijk komt er idd nog een beetje warm en zonnig weer aan, dan valt er ook veel meer van te genieten…
Groeten,
Mike