waar zijn jullie allemaal?

• mw.lutetia

wat een saaie bedoeling hier;er is kennelijk niets leuks te melden;ach,het is het naseizoen.maar::als je kuipplanten hebt,begint het nu echt leuk te worden;afgelopen week begon de phaseolus coccineus te bloeien;vandaag opende de eerste bloem van de hibiscus coccineus zich;de ipomoea quacumclit zit al weken vol bloemen en daarna zaden;deze is overblijvend,evenals de stictocardia,die hard groeit maar voorlopig nog geen knoppen zal geven;verschillende passiflora's bloeien of zitten er net tegen aan;

mijn weigela bloeit voor de derde keer!!

in de tuin bloeien nog oa de lavatera,de malva.de solidago,verschillen- de geraniums.rozen,anemonen;lysemachia's en nog meer.ik geniet hier intens van,temeer omdat hierdoorheen telkens mijn jonge rode poes -vr-zich misdraaggt!

bij de kuipplantenvereniging die gisteren een bijeenkomst had bij piet moerman

• Mike

Hoi luut,

Er is zo veel leuks te melden eigenlijk, maar het sombere weer nodigt niet echt uit, om lekker te toetsen in te duiken. Weet ook niet, - noem het maar de nazomerblues. De herfst is al begin augustus begonnen, lijkt het wel. En omdat augustus al zo ver gevorderd is, kan er logischerwijs ook geen echt zomerweer meer komen. Er wordt wel warmer weer verwacht, maar eerst zien, dan geloven.

De opsomming van je aparte kuipplanten klinkt erg interessant. Kan me voorstellen dat je daar van geniet. Heb zelf ook een paar apartelingen, die momenteel erg hun best doen. Bvb de clerodendrum ugandese, de pandorea, asarine, papagaaienbekplant, plumago, tibouchina, de agapanthus ‘Charlotte’ bloeit nog steeds, sinds mei al, en verder een doodgewone gerbera,die ik al ruim tien jaar heb en die elk jaar weer rijk en lang bloeit. Verder ook een nieuweling, de aurajia, groeit als kool en zit vol veelbelovende bloemknoppen.

Wat er in de tuin bloeit is teveel om op te noemen eigenlijk. Zal ik even een poging wagen? Daar gaan we dan: clematis arabella, nog steeds, scabiosa atropurpurea, 12 soorten echinacea, rudbeckia's, solidago, athea ‘Parkfrieden’, lavatera's, cleome in allerlei tinten, passiflora, hibiscus in verschillende kleuren, diverse asters, helianten, kardoen, cosmea's, salvia's in tig soorten, de eerste eupatorium's, helenium, diverse agastache's, verbena's in soorten, lythrium, de laatste hemerocallissen, zinnia, dahlia's, solanum's, strelitzia, strobilanthes, echinops, leuzea, montbretia, acanthus, tig hortensia's, de eerste siergrassen, chelone, vernonia, - en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er bloeit eigenlijk nog heel veel, merk ik nu. Fuchsia's helemaal vergeten, montbrezia's, erigeron, eucomis, persicaria's, - oef, ik hou maar op even, - het is gewoon te veel om op te noemen. Hopelijk komt er idd nog een beetje warm en zonnig weer aan, dan valt er ook veel meer van te genieten…

Groeten,

Mike

• Mike

De montbrezia is dubbel, - was iets te enthousiast aan het doortetteren…

Mike

• theo

Mike schreef:

>

> Hoi luut,

>

> Er is zo veel leuks te melden eigenlijk, maar het sombere

> weer nodigt niet echt uit, om lekker te toetsen in te duiken.

> Weet ook niet, - noem het maar de nazomerblues. De herfst is

> al begin augustus begonnen, lijkt het wel. En omdat augustus

> al zo ver gevorderd is, kan er logischerwijs ook geen echt

> zomerweer meer komen. Er wordt wel warmer weer verwacht, maar

> eerst zien, dan geloven.

> Groeten,

> Mike

Zaterdag tegen de 30°c!, Mike, niet te geloven nog, hé? :)

Van alles begint opnieuw te bloeien, het 2e voorjaar is begonnen.;)

• wil

Hoi Luut.

Leuk dat je weer een ondeugende kat hebt?Heb je hem meegenomen naar Piet Moerman?Zullen ze wel leuk vinden .Flauw grapje.

Hier staat ook nog veel te bloeien.

3 hibiscussen 1 lavatera,2 mooie clematissen.1 schitterend blauw en 1 grootbloemige die om een perzikstam slingert.Ook nog wat gladiolen,salvia,s 2 rose van sharon en wat klein spul in de bloembakken.Ziet er best nog wel gezellig uit.

Laat nu de zon maar komen.

Ook nog even een vraagje.

Ik had een grote aucuba.Die heb ik in mijn drift drastisch ingekort en uitgedund.Hij ziet er nu niet uit.

Zal dat nog goed komen of kan ik er beter een jongere voor in de plaats zetten?

Hij is ongeveer 20 jaar oud.Wie het weet mag het zeggen.b.v.d.

Heeft het vrijdagnacht bij jullie ook zo geonweerd.Hier was het bar en boos.

Groeten aan alle prikkers

Wil

• Mike

hmmm, kijk maar even naar de langtermijnverwachting op buienradar.nl, - is alweer bijgesteld…

Mike

• theo

wil schreef:

> Heeft het vrijdagnacht bij jullie ook zo geonweerd.Hier was

> het bar en boos.

> Groeten aan alle prikkers

> Wil

Hallo Will, was het bij jullie ook zo erg? Bij ons was 't zondag raak, ongekend zwaar onweer.

Ik heb er een filmpje van gemaakt:

http://www.youtube.com/TheoMKiewiet

En die Aucuba, als het een gezonde struik is, is insnoeien prima, komt vanzelf weer mooi terug, wel even geduld hebben!

Groetjes, theo.

• theo

Is alweer achterhaald, voor zaterdag dan. ;)

Ach voor 6 dagen vooruit kan het nog zo vaak bijgesteld worden. :D

Ik blijf optimistisch, ook voor de bijeenkomst op 7 september. Helaas komt het me dit jaar opnieuw ongelegen, volgend jaar misschien beter.

Voor iedereen een heel fijne dag gewenst!

Groet, theo.

• mw.lutetia

wil,die haalt het waarschijnlijk wel!luut

• de Haan

Wil, die haalt het.