klontjes aarde in mijn gras?!

• Sonja

Ik heb vorig najaar in mijn tuin gras gezaaid en het was een mooi gazonnetje geworden. Maar nu zie ik sinds een week of 2 na het maaien opeens overal hoopjes aarde in het gras liggen. Daar lijkt ook geen gras meer te groeien.

Het zijn kleine hoopjes (max. 2 a 3 cm) en het is net alsof er gewoon klontjes aarde tussen de grassprieten liggen. Het ligt ook wat hoger dan de wortels van het gras.

Ik baal ervan en het lijken er steeds meer te worden. Weet iemand waar mijn gras last van heeft en wat ik er tegen kan doen?

• petra

Volgens mij is het van wormen, dit is alleen maar goed voor de bodem.

• Sonja

Dat zou natuurlijk fijn zijn maar ik heb ook al even gegoogled en dat ziet toch net weer anders uit, volgens mij (een bergje sliertjes). En dat heb ik echt niet helaas… Het is gewoon een bergje vaste aarde (niet losjes ofzo).

Of hoeft aarde van wormen er niet perse als sliertjes eruit te zien? Ik heb inderdaad wel veel wormen in de tuin, dus het zou toch best kunnen.

• Miep

vogels?

Hier spit een familie ekster het gras om op zoek naar emelten, wormen, en weet ik wat voor gekrioel meer.

• Corinne

Wormen poepen volgens mij inderdaad sliertjes aarde uit. Kunnen het geen mieren zijn? Die maken hoopjes.