appelboom bloeit en klimhydrangea dood

• Corinne

Mijn appelboompje bloeit! Raar of niet? Het boompje is verder zeer zielig: appeltjes en blad vallen af.

En…tot mijn grote verdriet is mijn klimhydrangea dit jaar doodgegaan. Ik snap er niets van. In de lente vertrouwde ik het al niet: weinig, klein, slaphangend blad. Ik gaf meer water hoewel ik dat nooit doe en de plant al tot twee hoog reikte. In de loop van de zomer werd duidelijk dat water geven geen zin had. De plant is dood. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Bedankt voor jullie antwoorden.

• Corinne

Wat jammer dat niemand reageert….dan ga ik wel verder zoeken.

• Marian

Het zouden misschien larven van de meikever kunnen zijn, die eten de wortels af.

Heb je al in de grond bij de wortels gekeken? Of daar misschien iets mee gebeurd is?

• Corinne

Dank voor je reactie, Marian. Volgens mij zit er niets in de grond…maar het heeft wel erg vreemd/vies geroken daar. Ik snap er echt niets van.

• Marian

Heb je toch geen gaslek?

Ik heb het bij de buren gezien, dat er een conifeer in volle wasdom ineens dood ging, en daar bleek later een lek in de aanvoerleiding van het gas te zitten, en dat ruikt ook vies.

• paula

Precies zo was het bij mijn ouders. Gaslek, stinkende grond die een beetje blauwig uit ziet.

Paula

• Corinne

Ik ga het onderzoeken. Bedankt voor de reacties. Als ik wat te weten kom, zal ik het vertellen.