herfst?

• Olga

Ben even weggeweest afgelopen weekend en wat zie ik als ik terugben?

Behalve eerst 30 mm in de regenmeter natuurlijk….

“Hallo daar zijn we, had je ons gemist?”

Volgens mij geen reden voor paniek en lekker laten groeien, of wat dachten jullie?

(op dit plekje heb ik tot het voorjaar toch geen plannen)

Olga

• paula

Zeker niet paniekeren!! Is heel goed voor het bodemleven.

Paula

• Katinka

Ach kijk nou… zouden die eetbaar zijn? Kun je er nog wat mee :D:D.

• a.s

ff wachten………………en dan misschien doen de kaboutertjes het (tuin)werk

• veralie

Hier staan de primula's op springen….. dan zie ik toch liever zo'n mooi herfstplaatje, fijn van genieten Olga!

Veralie

• Olga

Goed plan die kabouters!

Als Katinka de paddestoelen niet stiekum op komt eten mogen ze komen hoor! Er staan hier een paarduizend huisjes voor ze klaar. Om werk hoeven ze ook niet verlegen te zitten. Er is nog genoeg te wieden en te snoeien. De sterke mogen de valappeltjes opruimen. Dan had ik nog graag een team dat het gras maait, ook langs de sloot svp. Dan graag een avond- en nachtploeg om de duiven en eksters en (woel)ratten weg te jagen. In ruil daarvoor mogen ze zich te goed doen aan de escargots. Een paar bieten en wat snijbiet kan ik ook gemakkelijk missen. En niet te vergeten de worteltjes die ik niet op krijg en de reuzenuien, maar die zijn misschien te zwaar voor ze. Binnenkort kan ik ook wel een courgette bij ze brengen, want die beginnen ineens weer te groeien. Voor de kabouterkoning kan ik over twee weken wel een pompoentje uithollen, dat lijkt me een wat royalere woning. Van de vulling maken ze vast wel een lekkere taart. Weet je wat ik hol er twee uit! Kunnen ze ook zo'n taart voor mij bakken! Als ze van de winter ook willen blijven, dan komt er prei aan en weer bieten en rammenas en spruiten en …. te veel om op te noemen. Eigenlijk zou ik het niet snappen als ze niet komen….. ???

Dan droom ik zelf intussen verder over een verlaat zomerzonnetje en kan ik uitgebreid genieten van de nabloei van een heleboel plantjes en plannen smeden voor het volgend jaar.

Tja….

Oh, en wie wil ze hebben mochten ze hier per ongeluk zonder werk zitten? Moet je ze wel wat te bieden hebben, anders blijven ze natuurlijk graag bij mij!

:-)

Voorlopig heb ik geen zin in de herfst en het is nu toch een beetje komkommertijd, dus ik ben benieuwd, komkommaar op met jullie wensen! ;-)

Olga