klimplant als hangplant?

• Eline

Hallo,

Ik heb 3 hoge bakken in de tuin staan. Nu wil ik daar graag planten met bloemen over de randen laten hangen. Kan ik daarvoor ook klimplanten gebruiken?

En welke zijn daarvoor het meest geschikt?

Eline

• Katinka

Campanula ‘addenda’ is een nieuwe soort die vrij lange ranken maakt en heel lang bloeit. Leuk voor over de rand, blauwe bloemetjes, bloeit bij mij nu nog steeds. In de zomer kun je gewoon éénjarigen gebruiken, maar die zijn in de winter foetsie natuurlijk maar dat krijg je als je de bloemenshow in de zomer belangrijker vindt. Trouwens, die campanula zie je ook niet terug als het een beetje gaat vriezen, maar die komt wel weer op in het voorjaar. Kan ook goed tegen zo'n hoge pot, waar het toch vrij droog in kan worden. Ik laat er een kleinblijvende clematis doorheen groeien, die heeft toch wat houvast nodig om niet te beschadigen bij het ‘naar beneden’ groeien.

Je hebt ook hang rozemarijn. Die geeft alleen in het voorjaar blauwe bloemetjes, kleintjes, maar is dan wel weer groen in de winter en eetbaar.

• Hibiscus

Er zijn Clematis soorten die met net zo veel liefde hangen en kruipen als klimmen.

• Eline

Oke, bedankt.

Weet je misschien ook de namen van deze clematissen?

Groeten, Eline

• Hibiscus

Anneke, weet jij specifieke namen van Clematissen die geen moeite hebben met hangen en kruipen ? Ik weet dat het onderwerp wel eens eerder ter sprake kwam ivm een clematis die zonder steun lekker door een voortuin kroop.

Ik zal even verder zoeken voor je Eline.

Hibi.

• Eline

Wat aardig van je !

Eline

• anneke Im

Ik ben vandaag weggeweest , lees nu de vraag pas .

Clematis x Durandii ,clematis Comtesse de Bouchaud Clematis HFYoung

clematis madame Julia Correvon,Rouge Cardinale deze zijn winterhard maar houden niet hun bladeren in de winter.

Je kan alle clematissen gebruiken die niet hoger worden dan 2 meter.voor plantenbakken volgens mijn clematis boek .

Groet Anneke die nu naar bed gaat na een heerlijk dagje Zeeland aan de kust

• Eline

Dank je!

Groeten Eline